آغاز برداشت عسل بهاره در قیروکارزین فارس

  • 11 اردیبهشت 1399 - 11:10
آغاز برداشت عسل بهاره در قیروکارزین فارس

مهدی همتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت عسل بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت : عسل گیری از بالغ بر۸۰ هزار کلنی زنبور عسل از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و قریب به یک ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی همتی اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۷۰۰ هزار کیلوگرم عسل بهاره از زنبورستان های ساکن در این شهرستان استحصال شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: بیش از ۵۰۰ واحد زنبورداری بومی و مهاجر در قیروکارزین استقرار دارند که ضمن زمستان گذرانی و زنبور سازی، درفصل  بهار عسل قابل توجهی برداشت می کنند.

همتی؛ عسل های کُنار و مرکبات  را از شاخص ترین انواع عسل های تولیدی شهرستان قیروکارزین  دانست و تصریح کرد: بسته بندی و فرآوری عسل های تولیدی در افزایش ارزش افزوده این محصول بسیار حائز اهمیت است.

وی از عدم وجود آزمایشگاه ارزیابی کیفی محصول تولیدی، کارگاه های بسته بندی عسل و تولیدی های ابزار و کندو به عنوان کمبود های پیش روی حرفه زنبورداری در این شهرستان نام برد و گفت: زمینه فعالیت در این بخش ها به خوبی فراهم است.  

به گفته وی؛ شرایط اقلیمی و سطح بیش از ۱۱ هزار هکتاری مرکبات در این شهرستان موجب شده قیروکارزین از نقاط قشلاقی مستعد برای پرورش  زنبورعسل باشد.

بیش از ۵ درصد از فعالین و بهره برداران  بخش کشاورزی قیروکارزین به حرفه زنبورداری اشتغال دارند که در قالب یک تعاونی زنبورداران ساماندهی شده اند .

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری  جنوب غربی شیراز قرار دارد.

دیدگاه