توزیع برنج در شیراز از سوم اردیبهشت

  • 31 فروردین 1399 - 10:37
توزیع برنج در شیراز از سوم اردیبهشت

عبدالله رزاق‌منش، رییس اتحادیه صنف توزیع کنندگان وعمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز گفت: توزیع برنج ویژه ماه رمضان از چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه در شیراز آغاز می‌شود.

عبدالله رزاق‌منش در گفت‌وگو با صداوسیما افزود: نوع برنج توزیعی ۱۱۲۱ معروف به جی‌تی‌سی است و در بسته‌های ۱۰ کیلویی با قیمت ۸۰ هزار تومان در فروشگاه‌های رنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف اداره‌ها و سازمان‌ها و محتمع بنکداران شیراز توزیع می‌شود.

وی گفت: سرانه ماهانه مصرف برنج استان فارس هزار و ۵۰۰ تن شامل هزار تن برنج داخلی همچون کامفیروزی، انبربو و شمالی و ۵۰۰ تن برنج خارجی است.

رییس اتحادیه صنف توزیع کنندگان وعمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز افزود: برای ماه رمضان ۳ هزار تن برنج هندی در نظر گرفته شده که دو برابر کل سرانه برنج استان در ماه است.

رزاق منش گفت: از ابتدای فروردین تا کنون نیز ۸۰۰ تن برنج در هزار نقطه از شهر شیراز توزیع شد.

وی با بیان این که برنج به اندازه نیاز کشور در گمرک موجود است افزود: با تامین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط دولت، برنج‌ها با همان قیمت سهیمه‌ای وارد بازار آزاد و نیاز مردم تامین می‌شود.

رییس اتحادیه صنف توزیع کنندگان وعمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز گفت: این توزیع ویژه مصرف خانگی است و هنوز برای رستوران‌ها و بیرون بر‌ها سهمیه‌ای اعلام نشده است.

رزاق‌منش افزود: هم زمان با توزیع برنج، شکر مورد نیاز مردم نیز در بسته‌های یک کیلوگرمی با قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

دیدگاه