شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است

  • 11 اردیبهشت 1398 - 10:06
شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است

استاندار فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است، شرایط سرمایه گذاری در ایران و استان فارس را مطلوب دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، دکتر عنایت‌الله رحیمی در دیدار رئیس دفتر امیر قطر، گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  کشور قطر و استان فارس امنیت مشترک را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه مردم فارس با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباطات و اشتراکات فرهنگی دیرینه‌ای دارند، افزود: فارس شناسنامه و نمونه کوچک ایران محسوب می شود و ارتباط هر کشوری با این استان به منزله ارتباط با کل کشور است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مردم این استان و کشور قطر دارای اشتراکات دینی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به انسانیت توجه دارد و همواره به همسایگان خود وفادار است.

وی ادامه داد: ایران در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته خود هیچگاه به کشوری تجاوز نظامی و تعرض نکرده است و تنها در اندیشه حفظ امنیت خود و همسایگان مان هستیم .

استاندار فارس با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری قابل توجهی در این استان در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت سرمایه گذاری را تامین می کند و شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است .

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار امیدواری کرد در آینده با سفرهای رسمی هیات های ایرانی و قطری، زمینه سرمایه گذاری های گسترده تری فراهم شود .

رئیس دفتر امیر قطر نیز در این دیدار با بیان این که ارتباط مردم قطر و فارس از گذشته مستحکم بوده است، افزود: امنیت سرمایه گذاری به شکل مناسبی در استان فارس وجود دارد و موانع موجود قابل رفع است.

شیخ راشد الدوسری با تاکید بر این که حمایت جمهوری اسلامی ایران از قطر در شرایط سخت، هرگز از نظر مسئولین و مردم قطر فراموش نخواهد شد، گفت: آماده گسترش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی با استان فارس هستیم.

دیدگاه