رفع ترافیک خروجی شهر صدرا و شیراز با اجرای پروژه چپگرد

  • 19 آبان 1398 - 18:23
رفع ترافیک خروجی شهر صدرا و شیراز با اجرای پروژه چپگرد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: با اجرای پروژه چپگرد، تداخل ترافیک خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز تا حدود زیادی رفع می‌شود.

نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از پروژه چپگرد صدرا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون این پروژه حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با اجرای این پروژه، تداخل ترافیک خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز تا حدود زیادی رفع می‌شود.

او با اشاره به مشخصات فنی پروژه چپگرد صدرا، نوع سازه این پروژه را از نوع دال مجوف پس کشیده عنوان کرد و افزود: طول عرشه و رمپ این پروژه ۱۰۲۵ متر است که ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع مساحت عرشه آن است.

قائدی همچنین در بازدید از پروژه لوله گذاری دفع آب‌های سطحی پروژه ادامه زیرگذر گلستان گفت: این پروژه با عمق ۱۱ متر و مقطع عرضی ۲.۵ متر با هدف انتقال آب‌های سطحی مجموعه شهرک گلستان شمالی و زیرگذر گلستان به آبراهه صدرا در حال اجراست که هم اکنون مراحل پایانی اجرایی خود را طی می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: در اجرای این پروژه به دلیل قرار گرفتن تاسیسات زیر زمینی برقی در کناره کانال و همچنین عمق زیاد حفاری، امکان اجرای کانال بصورت روباز با بیل مکانیکی در بخشی از پروژه ممکن نبود که با لحاظ تمهیدات لازم و ایمنی، قسمتی از پروژه بصورت حفر تونل به منظور جلوگیری از جابجایی تاسیسات و کاهش هزینه پروژه اجرا شده است.

او طی بازدید از زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع)، بیان داشت: طول مسیر این پروژه ۴۲۳ متر و مساحت عرشه آن ۱۶۶۴ متر مربع است و در حال حاضر حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضوشورای اسلامی شهر شیراز ایجاد فضای پیاده زیارتی و گردشگری و تکمیل محور پیاده راه عرفان و همچنین تسهیل دسترسی پیاده و سوراره بطور مجزا را از جمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

دیدگاه