ورود دولت ایران به بازار ارز؛ قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین شد

  • 21 فروردین 1397 - 8:52
ورود دولت ایران به بازار ارز؛ قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت که عرضه دلار به قیمت بیشتر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا معاون اول رئیس جمهوری ایران که در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت سخن می‌گفت تاکید کرد: «فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.»

جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت ایران در حالی روز دوشنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری تشکیل شد که بازار ارز طی روزهای گذشته وضعیت ملتهبی داشت. قیمت هر دلار آمریکا روز دوشنبه به ۶۱۰۰ تومان رسید. هر یورو نیز معادل ۷۰۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان معامله شد.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در سخنان خود همچنین تاکید کرد که ارز مورد نیاز کشور در کلیه امور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی عرضه خواهد شد.

اسحاق جهانگیری در مورد نرخ ۴۲۰۰ تومانی دلار گفت: «هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و به رسمیت نمی‌شناسیم.»

پیش از این ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری کرده بود که بازار ارز طی روزهای آینده به وضعیت «باثبات» و «متعادل» برسد. مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد ایران نیز در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش قیمت ارز گفته بود: «باید بخش‌هایی مثل تیپ ناجا و امنیتی جوابگو باشند؛ چون هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده که با این التهاب چند روزه روبرو هستیم. باید از این لحاظ ریشه‌یابی کنیم.»

در روزهای گذشته صف‌های طویلی در برابر صرافی‌ها برای خرید ارز شکل گرفته بود.

دیدگاه