فراخوان مسابقه عکاسی محرم منتشر شد

  • 12 مهر 1396 - 22:50
فراخوان مسابقه عکاسی محرم منتشر شد

فراخوان مسابقه عکاسی محرم که با موضوع هویت‌ها، آیین‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌های نذورات محرم در میان اقوام و شهرهای ایران می‌پردازد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا این مسابقه به همت مرکز هنر آکادمیا جهرم و همکاری موسسه شهر راز برگزار می‌ شود و در دو روز ابتدایی انتشار فراخوان مورد استقبال عکاسان قرار گرفته به‌ گونه‌ای که از سراسر استان‌های ایران آثار دریافت شده است.

مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا ۲۸ مهرماه ۹۶ است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آدرس تلگرامی @phmoharam96 و یا ایمیل phmoharam96@gmail.comارسال کنند.

داوران این مسابقه کیارنگ علایی،عزت‌الله لقمانیه و «سجاد آورند» هستند و۳۰ اثر برتر به بخش نمایشگاه راه می یابد و از ۳ اثر برتر با هدایای نقدی و غیر نقدی تقدیر می‌شود.

آیین‌نامه و مقررات مربوط به مسابقه:
شرکت تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای در این مسابقه آزاد و مغتنم است و محدودیتی در سال تولید عکس‌ها نیست.
عکس‌ها می‌توانند با دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای یا موبایلی ثبت شده باشند.

آثار ارسالی فقط از طریق آی دی تلگرام و ‌جی‌میل امکان‌پذیر است:
نیازی به ارسال پستی بر روی CD یا ارسال پرینت و چاپ اثر نیست.

ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف بُعد و پرسپکتیو نماها بی‌انجامد؛ لازم به ذکر است: تراز نور، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین، تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.

چیدمان چند عکس در یک قاب، از نگاه دبیرخانه مجموعه عکس محسوب می شود.

هر عکاس می‌‌تواند حداکثر ۵ تک عکس به مسابقه ارسال کند.

عکس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل JPG که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل ۲۵۰۰pixel (در عکس‌های افقی Width =1500 Pixel و در عکس‌های عمودی Height =1500 pixel باشد) D.p.i عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشنی که دوربین شما خروجی می‌دهد، ارسال نمایید.

شرکت کننده در مسابقه و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسؤولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده مسابقه خارج است.

پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش بعدی مسابقه، فایل عکس در ابعاد بزرگ و اصلی جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل فایل بزرگ در مهلت مقرر، منجر به حذف عکاس از فهرست پذیرفته شده گان و نمایشگاه خواهد شد.

دیدگاه