تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

مسابقه نقاشی سالمندان در اقلید برگزار شد

  • 04 بهمن 1400 - 14:55
مسابقه نقاشی سالمندان در اقلید برگزار شد

شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید فارس باهدف کاستن از اثرات افسردگی ناشی از کرونا همچنین ایجاد نشاط در بین قشر سالمندان با فراخوانی در فضای مجازی و حقیقی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کرد.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان اقلید به خبرنگار ایرنا گفت: با بروز و شیوع کرونا در دنیا و ایران علاوه بر سلامتی، نشاط در جامعه تحت تأثیر قرار گرفت و یکی از گروه هایی که بیشترین آسیب را دید گروه سالمندان، بازنشستگان بود.

محمد علی نعمت اللهی دوشنبه ادامه داد: با آغاز بسیج ملی تغذیه از دی‌ماه امسال و با شعار تغذیه، کرونا و واکسیناسیون، این واحد تصمیم گرفت تا برای این گروه برنامه های متنوع و چالش برانگیز در نظر گیرد و به صورت اجرایی در جامعه انجام دهد.

وی ادامه داد: از همه بازنشستگان، سالمندان و فرهیختگان در فضای مجازی فراخوانی داده و خواسته شد با محوریت تغذیه، کرونا، واکسیناسیون و همچنین موضوع آزاد نقاشی کشیده و به مرکز بهداشت ارسال کنند.


نعمت اللهی افزود: این موضوع با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و چالشی جالب صورت گرفت و سالمندان به تنهایی و برخی نیز در کنار کودکان و نوه های خانواده، اقدام به کشیدن نقاشی و ارسال به مرکز بهداشت کردند.

  این کارشناس ارشد تغذیه و آموزش پزشکی ادامه داد: در پایان فراخوان و در اقدامی نمادین از تعدادی از این عزیزان خواسته شد تا در محیطی آرام اقدام به نقاشی کشیدن کنند که به هر کدام از آنها لوح تقدیر و مدادرنگی به رسم یادبود هدیه داده شد.

به گزارش ایرنا، همچنین در کنار این اقدام، آموزش نکات ضروری بصورت حضوری در خصوص نقش تغذیه و واکسیناسیون در پیشگیری و درمان کرونا برای سالمندان توسط مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت اجرا شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه