کتاب «جهان هخامنشیان» دربردارنده مقالات یک همایش تخصصی

  • 17 دی 1400 - 12:31
کتاب «جهان هخامنشیان» دربردارنده مقالات یک همایش تخصصی

کتاب «جهان هخامنشیان» که توسط نشر فرزان روز روانه بازار شده، دربردارنده مقالاتی است که در همایشی در حاشیه نمایشگاه «امپراتوری فراموش شده» در لندن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «جهان هخامنشیان» گردآوری شده توسط جان کورتیس و سنت جان سیمپسون است که توسط خشایار بهاری ترجمه و به همت نشر فرزان روز با قیمت ۷۵ هزار تومان روانه بازار شده است.

این کتاب بیست و سومین عنوان از مجموعه مطالعات ایران باستان است که توسط نشر فرزان روز روانه بازار شده است. ناشر در این خصوص عنوان کرده: شاهنشاهان هخامنشی از ۵۵۰ تا ۳۳۰ پیش از میلاد بر بزرگترین و اولین امپراتوری چند ملیتی و چند زبانی جهان باستان فرمانروایی کردند. در پاییز ۱۳۸۴ نمایشگاهی با عنوان «امپراتوری فراموش شده» درباره این دوران از تاریخ درخشان نیاکان ما بریتانیا در لندن برگزار شد و همزمان متخصصان و پژوهشگران برجسته دوران هخامنشی در همایشی در همان محل گردهم آمدند. مقالات گردآوری شده این همایش به همت جان کرتیس و سنت جان سیمپسون به صورت کتابی درآمد که در سال ۱۳۸۹ انتشار یافت. مقالات این کتاب که عمدتا مصرف تخصصی و جمعیت بالا برخوردارند تا جایی که با محتوای مجلد امپراتوری فراموش شده و داریوش شاه بزرگ همپوشانی نداشته‌اند، در این ترجمه آورده شده است.

مجموعه مقالات در قالب هشت بخش عمده با سرفصل‌های مشخص ارائه شده‌اند که نشان دهنده گستردگی و تنوع مطالب است. این سرفصل‌ها موضوعاتی از جمله تاریخ و تاریخ نگاری هخامنشی، دین و مذهب در دوره هخامنشی، زن در شاهنشاهی هخامنشی، باستان‌شناسی هخامنشی، مهرها و سکه‌ها و طلا و نقره، شیشه و سفال و سرامیک را در بر می‌گیرد.

دیدگاه