تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

رونمایی از سه کتاب کودکان و نوجوانان در اقلید

  • 12 آذر 1400 - 12:33
رونمایی از سه کتاب کودکان و نوجوانان در اقلید

در آیینی با حضور مسئولان فرهنگی و جمعی از نویسندگان شهرستان اقلید از سه عنوان کتاب نوشته کودکان این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین روز پنج شنبه در همایشی در سالن مطالعه کتابخانه شماره یک اقلید برگزار شد، کارشناس فرهنگی این نهاد گفت: هدف از برپایی این مراسم ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان است.
فاطمه میر سلیمانی ادامه داد: نویسندگان این کتابها دانش آموزان پایه اول، دوم و پنجم دبستان هستند.
وی افزود: کتاب «پیروزی بر کرونا» به نویسندگی زهرا محرابی که در پایه اول ابتدایی تحصیل می کند، زاییده ذهن خیال پرداز وی درباره بیماری کرونا است و مقام اول داستان نویسی در شهرستان اقلید را نیز کسب کرده است.
میرسلیمانی ادامه داد: کتاب «ستاره قهرمان» نوشته حسین ابراهیمی که در پایه دوم  ابتدایی تحصیل می کند درباره قهرمان زندگی خود با محوریت حاج قاسم سلیمانی می پردازد.
این کارشناس افزود: همچنین کتاب «سیاره نوزدهم» به نویسندگی علی محرابی که در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می کند به ارائه داستان تخیلی در مورد بیماری کووید ۱۹ می پردازد.
همچنین در ادامه جلسه، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان اقلید گفت: همه دانش آموزان دارای استعداد و ظرفیت های نهفته ای هستند که برای شکوفایی لازم است زمینه و موقعیت برای بروز استعداد ایشان فراهم شود.
محسن ظهیری افزود: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با تمام توان و امکانات خود در خدمت دانش آموزان جهت بروز خلاقیت و پرورش استعداد آنان است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اقلید نیز در پایان جلسه به ایرنا گفت: در سال جاری تاکنون از ۹ عنوان کتاب در حوزه های مختلف رونمایی شده است.

صدیقه شریفی ادامه داد: شهرستان اقلید دارای ۱۱ کتابخانه عمومی و ۲۴۰۰ عضو فعال کتابخوان است.

وی ادامه داد: کتابخوانی جایگزین بسیار مناسبی برای کودکان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی است.

شریفی خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با نهاد کتابخانه ها در گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه