درآمد اکران فیلم قهرمان در شیراز به آزادی برخی زندانیان اختصاص یافت

  • 09 آذر 1400 - 17:32
درآمد اکران فیلم قهرمان در شیراز به آزادی برخی زندانیان اختصاص یافت

فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی با حضور بازیگران این فیلم در شیراز اکران و درآمد آن برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد جمع آوری شد.

روابط عمومی اتاق بازرگانی دوشنبه در مطلب ارسالی به ایرنا فارس اعلام کرد:‌  هزینه فروش بلیت دو سانس این فیلم برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد جمع آوری شد.
این آیین با حضور اعضای کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس، خیران و نیکوکاران  و فعالان اقتصادی  استان فارس و مردم فرهنگ و هنر دوست شیراز، چهارشنبه سوم آذرماه برگزار شد.

سهیلا محبی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس در این آیین گفت: فیلم قهرمان فیلم مناسب در موضوع جرائم مالی است و تلاش کردیم از تمام ظرفیت های این فیلم از جمله موضوع فیلم و بازیگران استفاده کنیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی افزود:در کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با همکاری مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب برنامه ریزی برای  برگزاری این رویداد انجام شد که  استقبال مردم و فعالان اقتصادی از این برنامه بسیار خوب بود.

محبی با بیان اینکه صد در صد فروش این اکران صرف آزادی زندانیان جرائم مالی استان می شود اظهارداشت: با توجه به استقبال فعالان اقتصادی، علاوه بر جمع آوری کمک های خیرخواهانه در روز اجرای برنامه؛ جمع آوری کمک افراد، نیکوکاران و خیران و بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی به صورت انفرادی هم صورت پذیرفت.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با تشکر از استقبال مردم ادامه داد: حضور پرشور و استقبال مردم دلگرمی و امیدبخش ما برای برگزاری برنامه هایی دیگر خواهد بود.

محبی همچنین عنوان داشت: عمده هدف از برگزاری این برنامه فرهنگ سازی و توجه بنگاه های اقتصادی به دو بخش مسئولیت اجتماعی بنگاهی و مسئولیت اجتماعی شهروندی خود است که با توجه به اینکه مفهوم مسئولیت اجتماعی  بنگاهی در ساختار و اجرا به طور کامل و قابل لمس در حوزه های اقتصادی ما نهادینه نشده است تلاش کردیم موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاهی را در کنار مسئولیت شهروندی اجرا کنیم و به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه عمده مخاطبان در این برنامه فعالان اقتصادی هستند اضافه کرد: بنگاه های اقتصادی و مدیران آنها باید به مشکلات جامعه نیز بیاندیشند لذا بایستی به مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و ترویج آن به جد به عنوان یک رکن اساسی در زمینه حرکت به سمت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی توجه خاص داشته باشند.

محبی افزود: قوانین حبس محور، موارد پنهان اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در خود دارد که نیاز جدی به بازنگری در آن مشهود است لذا پیشنهاد ما این است که با توجه به معضلات آسیب زای این نوع از اجرای قوانین برای مجرم و خانواده های آنها؛ مجازات های دیگری در دایره شمول جایگزین حبس شود.

امیر جدیدی، سحر گلدوست، مریم شاه‌داعی، علیرضا جهان‌دیده، صالح کریمایی، آریا پناهی، آرنیکا سقاپور، علی حسن‌نژاد رنجبر، محمد جمال‌الدینی و مجید شناور بازیگران فیلم قهرمان در این اکران مردمی حضور داشتند.

اصغر فرهادی با فیلم سینمایی قهرمان بیستم آبان ۱۴۰۰ موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، مشهور به اسکار آسیایی در استرالیا شد.

این فیلم در شیراز  فیلم‌برداری شده‌است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند و  ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد.

قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.

دیدگاه