۷ کتاب پژوهشی شیراز همزمان با هفته کتاب رونمایی شد

  • 25 آبان 1400 - 16:56
۷ کتاب پژوهشی شیراز همزمان با هفته کتاب رونمایی شد

آرامگاه سعدی شیراز در دومین روز از هفته کتاب پذیرای فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان بود و در این مراسم از ۷ کتاب پژوهشی شیراز رونمایی شد.

در این آیین از ۷ کتاب چاپ شده انتشارات سیوند به نام‌های چهار طاق نوشته محمدرضا احمدی و فاطمه هوایی، اکبردایی محمد(داش اکل) نوشته مصطفی ندیم، تعزیه فراتر از یک هنر نوشته منصور طبیعی، میر جم نوشته احمد نوبخت، تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی بر جنبش بابیه در ایران نوشته بهرام شاهسونی و صفرعلی رضایی، باغ آینه سروده‌های غلامعلی خوشبخت و کتاب ده گفتار، مجموعه مقالات شیرازپژوهی رونمایی شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با اشاره به هفته کتاب و رویدادهایی که با موضوع کتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گروشگری و صنایع دستی این هفته، همه‌روز از ساعت ۱۵، در سعدیه شیراز آیین رونمایی از چندین کتاب شیرازپژوهی و شیرازشناسی برگزار خواهد شد.

 مهدی امیدبخش، این رونمایی را پاسداشت کسانی دانست که در زمینه شیرازپژوهی و فارس‌پژوهی تلاش کرده‌اند و افزود: در این رویدادها، پیوند دوسویه مردم با ناشران، نویسندگان، پژوهشگران، فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان خواهد بود. پیوندی که می‌تواند به افزایش کتاب‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، گذشته و سبک زندگی مردم شیراز بینجامد.

وی افزود: یکی از رویدادهای دیگر این هفته برگزاری دوره آموزشی طراحی جلد، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای ناشران و طراحان آن‌هاست که روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: آیین پایانی هفته کتاب امسال نیز روز ۳۰ آبان ماه جاری همچون همه کشور در زمینه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات مادران شهدا خواهد بود.

دیدگاه