تقدیر از نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی

  • 20 آبان 1400 - 15:00
تقدیر از نویسندگان و ناشران شیرازپژوهی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: همزمان با هفته کتاب ۲۳ عنوان برنامه با محوریت کتاب همچون تقدیر از نویسندگان و ناشران ۲۳ کتاب در حوزه شیرازپژوهی و دوره آموزشی چهارروزه برای ناشران در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستادخبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب اظهار کرد: معمولا هرگاه رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود با سنجشی که در پایان برنامه‌ها صورت می‌گیرد، شاهد هستیم که مردم بیشتر به آن حوزه رجوع می‌کنند. تلاش‌مان این است فرهنگ و صنعت نشر را در کشور و به‌ویژه استان فارس گسترش دهیم.

او افزود: با توجه به این‌که فضای مجازی و رسانه‌های برخط هم به کمک ما آمدند، هفته کتاب زمینه‌ای برای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم شده است و معتقدم هر سال باید با حمایت دولت پررنگ‌تر از سال قبل برگزار شود.

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های این استان در هفته کتاب توضیح داد: با توجه به جایگاه شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران طی دو سال گذشته، خوشبختانه شهر شیراز با همکاری نهادهای اجرایی استان مثل شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های متنوعی را در این دو سال اجرا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: امسال با توجه به شعار پیش‌بینی‌شده، ۲۳ عنوان برنامه را با محوریت شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز، نهاد کتابخانه‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به مدت یک هفته اجرا خواهیم کرد.

او بیان این‌که امسال برای اولین بار حدود ۲۳ عنوان کتاب در حوزه شیرازپژوهی منتشر شده است، بیان کرد: این کتاب‌ها توسط نویسندگان و پژوهشگران شهر شیراز نوشته شده‌اند که قرار است از پدیدآورندگان و ناشران این حوزه تجلیل و تقدیر کنیم. تقدیر از چاپخانه‌دارانی که در حیطه نشر فعالیت می‌کنند و به پویایی و فعال کردن صنعت نشر و کتاب کمک کرده‌اند نیز یکی دیگر از این برنامه‌ها است.

او با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای ناشران در این ایام اظهار کرد: یک دوره آموزشی چهارروزه برای ناشران در حوزه تولید محتوا و مسائل و مشکلات حوزه نشر در شهر شیراز نیز در هفته کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تجلیل از ناشران برتر استانی و کتابداران برتر را از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب معرفی کرد و افزود: یک کتابخانه جدید نیز در بخش قلات شهر شیراز افتتاح می‌شود که ساخت آن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و در این هفته به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل داده می‌شود. تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های شهر شیراز با همکاری شهرداری و دیدار با نویسندگان برتر استانی از جمله برنامه‌های ما در هفته کتاب خواهند بود.

صابر سهرابی در پایان درباره مشارکت کتابفروشان استان فارس در طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب اجرا می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه در دوره‌های قبل با توجه به استقبال خوبی که مردم شیراز، شهرستان‌ها و کتابفروشی‌های فارس در این طرح داشتند پیش‌بینی می‌کنیم که بار دیگر استقبال خوبی از طرح خواهد شد.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاه