«رنگآبی» جایزه بهترین ایده و فیلمنامه را از جشنواره مدرسه گرفت

  • 15 آبان 1400 - 11:02
«رنگآبی» جایزه بهترین ایده و فیلمنامه را از جشنواره مدرسه گرفت

فیلم کوتاه «رنگآبی» در هفتمین دوره از جشنواره فیلم کوتاهِ مدرسه موفق به نامزدی در دو بخش «بهترین فیلمنامه» و «جایزه ویژه هیئت داوران» شد و در مراسم اختتامیه توانست جایزه ویژه هیئت داوران در بخش تخصصی فیلم داستانی را به عنوان بهترین فیلم کسب کند.

بر اساس مطلب دریافتی از مدیر روابط عمومی این اثر، فیلم کوتاه رنگآبی در مراسم اختتامیه هفتمین دوره از جشنواره فیلم کوتاهِ مدرسه که روز ۱۳ آبان برگزار شد، جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش تخصصی فیلم داستانی به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص داد.

لعیا رحیمی کارگردان جوان شیرازی پس از کسب این موفقیت، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که با شروع فعالیت در حرفه فیلمسازی موفق به کسب ۳ جایزه برای ۲ فیلم «سیرچه» و «رنگآبی» شدم.

وی ادامه داد: قطعا هر فیلمسازی هنگام شروع آزمون خطاهایی می کند تا روند تولید و چگونگی به تصویر کشیدن افکارش را یاد بگیرد، اما من خیلی خوشحالم از اینکه با گروهی شروع کردم که بدون بی راهه و حاشیه رفتن، چشم اندازی روشن از هنر و فیلمسازی به من دادند و این قطعا تأثیر بسیاری در موفقیت‌های من داشته و خواهد داشت.

 رحیمی درباره شکل گیری ایده این اثر، بیان کرد: روزی ایده ای برای مسئله کم‌آبی و سوء مصرف آب به ذهنم رسید، آن را با اعضای گروه مطرح کردم و اعضا گفتند ایده ی خوبیست، ولی کمی باید پروارتر شود. من هم کمی ایده را پرورش دادم و عزم ساختنش را کردم،که در نهایت، این فیلم را ساختیم و فیلم قابل قبولی از کار در آمد. من خودم نیز فیلم را دوست دارم.

این کارگردان جوان شیرازی درباره نقشِ آموزش و پرورش در خلاقیت دانش آموزان گفت: بی شک همه چیز از مدرسه آغاز می‌شود، یعنی شما می‌توانید ردپای سلیقه هنری دانش‌آموزان و میزان آگاهی آنها در حوزه هنر را نیز در مدارس جستجو کنید.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی در مقوله هنر باید از سطح مدارس و کودکی آغاز شود، اما متأسفانه دچار چالش های جدی است، کمبود معلم تخصصیِ هنر هم مزید بر علت است تا همان ساعت محدود هنر در مدارس نیز به خوبی به این امر اختصاص پیدا نکند.

رحیمی در ادامه گفت: هر چند معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش سعی دارد با برگزاری مسابقات هنری و طرح هایی مانند تئاتر در مدارس، خلأ آموزش هنر در مدارس را جبران کند ولی من شخصا احساس می‌کنم کافی نیست و باید بیشتر از این به این مقوله اهمیت داده شود.

در ادامه مسیحا رحیمی تهیه کننده فیلم «رنگآبی» و مدیر گروه هشگینکمان، اظهار داشت: نمی دانم از خوشحالی و موفقیت هایمان بگویم یا از گلایه هایی که به هر حال  در کارها وجود دارد و نمی‌شود آنها را نادیده گرفت.

وی ادامه داد:در وهله اول این موفقیت را به لعیارحیمی کارگردان، تهیه کننده مشترک آقای اسماعیل پرویزی و محمدناصریراد عزیز و  اعضای فعال گروه هشگین کمان تبریک می‌گویم و در ادامه امید بر این دارم این دست جوایز انگیزه ای برای ادامه فعالیت به اعضای گروهمان دهد.

رحیمی یادآور شد: چندین سال است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستم؛ اما تنها تجربه ای که کسب کردم شناخت افراد نالایق و کاسب کار در این حرفه بوده است. این افراد نه خودشان موفق می شوند و نه اجازه موفقیت به افرادی می‌دهند که با تمام وجود وقت و انرژی برای کار میگذارند. متأسفانه حتی توانایی تشخیص مستعد بودن یا نبودن امثالِ من را هم ندارند.

وی بیان داشت: از این رو مدتی هست تمام تلاشم را در این راه گذاشته ام که افرادی چون لعیا رحیمی و دیگر دوستان در حوزه فیلمسازی، بازیگری و … بتوانند صرفا تمرکزشان را روی برنامه هایشان بگذارند نه اینکه درگیر تلاش های بی مورد و حواشی این کار شوند.گرچه خیلی از دوستان می آیند و می روند اما چند نفری در این گروه هستند که در زمان خود شکوفا می شوند.

این فیلم در گذشته با اولین حضور خود در جشنواره فیلم کوتاه آسمان هم جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده بود.

از دیگر عوامل این فیلم عبارت اند از:
بازیگران: النا نیازی و ساناز دهقانی
صداپیشه: هستی کرمی
تهیه کنندگان: مسیحارحیمی و اسماعیل پرویزی
مشاور پروژه، تدوین و صداگذاری: محمدناصریراد
تصویربردار: اسماعیل پرویزی
نورپرداز: مهدی فلامرزی
صدابردار: زهرا ستاری
منشی صحنه: ملیناسیرت بخش
برنامه ریز: علیرضاشهسواری فرد
بازیگردان: نیلوفر تقوی فر
مدیرصحنه: حسن ابراهیمی نژاد
مدیرتولید: محمد زارع 
جانشین تهیه: زین العابدین یزدانیان
جلوه های گرافیکی: محمد رازدار
عکاس: نگین نبی زاده
گریم: باران وفادار
روابط عمومی: ابوالقاسم قاسمی
طراح پوستر: هستی کرمی
مجری طرح: مؤسسه هنر آفرینان فردای پارس – گروه هشگینکمان با مدیریت مسیحارحیمی

دیدگاه