ادای احترام فرهنگواران فارس به لسان‌الغیب

  • 21 مهر 1400 - 13:09
ادای احترام فرهنگواران فارس به لسان‌الغیب

همزمان با بیست و پنجمین یادروز حافظ، تعدادی از هنرمندان و فرهنگواران با حضور در آرامگاه لسان‌الغیب نسبت به این شاعر والامقام ادای احترام کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صبح سه‌شنبه ۲۰ مهرماه در مراسم گلباران مزار خواجه شمس الدین محمد، گفت: حافظ شیرازی با طبع پاک و بدیع خود، چندین هزار بیت ارزشمند و بلند را برای ما به جای گذاشت.

صابر سهرابی با یادآوری این سخن که سروده‌های وی، ما را به بالای عرش و آسمان برده است و با زیباترین عوالم و دقیق‌ترین احساسات آشنا می‌کند، افزود: غزل‌های حافظ، زخم‌های ما را مرهم و سختی‌های ما را دستگیر است.

او سروده‌های لسان‌الغیب را آموزاننده بردباری در دشواری دانست و ادامه داد: در این سروده‌ها، گذشت، بخشش، نیکی و ازخودگذشتگی را می‌توان یافت و از آن بهره‌ها برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه اشعار حافظ ما را به سوی سعادت حقیقی که عشق است، رهنمون می‌سازد، یادآور شد: امروز با گذر از بیست و پنجمین یادروز حافظ، امید داریم که بتوانیم حافظ را به جهانیان بیش از پیش بشناسانیم.

به گزارش ایسنا، اولین یادروز حافظ پس از تصویب پیشنهاد بنیادفارس شناسی، بیستم مهرماه سال ۱۳۷۶ برگزار شد و امسال ربع قرن از آن رویداد می‌گذرد.

دیدگاه