چهلمین دوره جشنواه فرهنگی هنری امروز در فارس آغاز به کار کرد

  • 21 مهر 1400 - 10:08
چهلمین دوره جشنواه فرهنگی هنری امروز در فارس آغاز به کار کرد

طی مراسمی و با حضور مسئولان، چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی در استان فارس آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس سه‌شنبه بیستم مهر در این آئین گفت: مسابقات فرهنگی هنری با هدف کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان از طریق ایجاد انگیزه و رقابت سالم طرح ریزی و اجرا می‌شود.

فرهاد اسماعیلی خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۶ بخش شامل؛ ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد سیاسی و اجتماعی، تقویت فنون و مهارتهای مورد نیاز فرد و جامعه، ایجاد زمینه‌های دوستی در بین دانش آموزان و شناخت رشد و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های دانش آموزان از اهداف اصلی این جشنواره است.

اسماعیلی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا ویژه دانش آموزان تمام مقاطع  در چهار مرحله دوره اول ابتدایی تا سطح مدرسه، دوره دوم ابتدایی تا سطح منطقه، دوره اول متوسطه تا سطح استان و دوره دوم متوسطه تا سطح کشور است.

او ادامه داد: این جشنواره از سال ۱۳۶۰ با  ۸ رشته با عنوان مسابقات ۸ گانه امور تربیتی آغاز شد و بعد از ۴۰ سال در ۸۰ رشته در سطح مدارس  و در   ۳۰ رشته در بخش کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز گفت: جشنواره‌های فرهنگی و تربیی از اهداف اصلی سند تحویل بنیادین است و ما باید دانش اموزان را نسبت به شرکت در این مسابقات ترغیب و تشویق کنیم. 

بهروز پرنیان عنوان کرد: در سال گذشته نیز دانش اموزان فارس مشارکت خوبی در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا داشتند و امسال نیز امیدواریم این مساله ادارمه دار باشد.

دبیر چهلمین جشنواره فرهنگی هنری در فارس نیز در این مراسم گفت: از رشته‌های جدیدی که امسال به جشنواره اضافه شده‌اند، می‌توان به بخش رسانه و فضاهای مجازی، کسب و کار دیجیتالی، بخش هنرهای آوایی شامل لالایی خوانی و بخش هنرهای نمایشی شامل نمایش مونولوک، پانتومیم، نمایش خیابانی و در گبه بافی در بخش صنایع دستی اشاره کرد.

ابراهیم نجفی‌نژاد ادامه داد: این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی شروع شده است و اختتامیه آن مرداد سال ۱۴۰۱ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ۳۰ دانش آموز برگزیده کشوری و استانی  سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا، تجلیل شد.

دیدگاه