حافظ نمود هنر ایرانی است

  • 19 مهر 1400 - 16:08
حافظ نمود هنر ایرانی است

مدیر گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با گرامی‌داشت یادروز حافظ گفت: حافظ را شاید بتوان نمود هنر ایرانی دانست؛ هنری که برآمده از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

روح‌الله رنجبری یکشنبه ۱۸ مهرماه در سومین روز از هفته بزرگداشت حافظ بیان کرد: هنر، بزرگ‌ترین ابزار یا در واقع  تنها ابزار فرهنگ‌سازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان هر کشور هستند، است.

این مقام مسئول گفت: یکی از هنرهای نو و بسیار تأثیرگذار این روزهای جهان را باید سینما دانست که در همه زوایای زندگی انسان امروزی، دارای تاثیرگذاری است.

رنجبری با اشاره به اینکه کودکان را باید برای سازندگی، پیشرفت، آبادانی، سرافرازی و سربلندی ایران و ایرانی در جهان آماده کرد، گفت: هنر و به ویژه سینما، ابزاری برای این فرهنگ‌سازی، باروری و توانمندسازی است.

او خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با ۷ استان دیگر کشور و ۹ شهر تهران، اصفهان، گرگان، مشهد، همدان، آبادان، بردسیر، رفسنجان و قم برای سومین بار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان را در شیراز نیز پخش خواهد کرد.

مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: همه‌گیری بیماری کرونا از زمستان ۱۳۹۸، زمینه‌ای شد تا این جشنواره در سال ۱۳۹۹ برگزار نشود اما امسال که با کاهش همه‌گیری و واکسیناسیون همگانی، این جشنواره بار دیگر برگزار شده است، ما نیز توانستیم با پیگیری‌های بسیار، بار دیگر فیلم‌های این جشنواره را در شیراز برگزار کنیم.

رنجبری با اشاره به اینکه ویژگی بارز این جشنواره، داوری فیلم‌های از سوی کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: امسال ثبت‌نام داوران به صورت اینترتی بود که ۳۳ کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال فارسی برای داوری فیلم‌ها ثبت‌نام کردند.

او همچنین با بیان اینکه تماشای این فیلم‌ها رایگان است، گفت: از آن جا که فیلم‌ها تنها در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پخش می‌شود، در راستای پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تنها می‌توانیم از یک دهم گنجایش سالن سبز بهره گیریم. کودکان و خانواده‌هایی که می‌خواهند به تماشای این فیلم‌ها بنشینند می‌توانند هر روز از ساعت ۸ بامداد تا ۱۴، به بخش سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه یا تماس بگیرند.  

به گزارش ایسنا، این جشنواره از روز ۱۶ مهرماه تا ۲۰ مهرماه، هر روز با پخش دو فیلم در ساعت‌های ۱۵ و ۱۷، در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پذیرای کودکان و نوجوانان دوست‌دار سینما خواهد بود.

دیدگاه