تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

نمایشگاه مجازی کتاب فارس آغاز به کارکرد

  • 18 مهر 1400 - 14:26
نمایشگاه مجازی کتاب فارس آغاز به کارکرد

نمایشگاه کتاب مجازی غیر حضوری استان فارس با عنوان قاصدمهر شانزدهم مهرماه آغاز به کار کرد.

محمدرضا نیازمند،مدیر اپلیکیشن قاصدک که برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارد گفت:کاربرانی که در فارس سکونت دارند،می‌توانند به ‌صورت آنلاین در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد:‌ کتابفروش‌ها هم در نمایشگاه مجازی کتاب قاصد مهر استان فارس شرکت می‌کنند و مبدا کتاب‌ها، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور هستند و مقصد آنها ساکنان استان فارس است که حدود ۹۰ ناشر و کتابفروشی از سراسر کشور و همچنین بیش از ۶۵۰۰ کاربر تاکنون فعال شده اند.
مدیر اپلیکیشن قاصدک گفت:‌ حدود ۱۲۰‌هزار عنوان کتاب در قاصدک موجود بود و پیش‌بینی می شود حدود ۱۵۰هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور در سامانه این نمایشگاه بارگذاری شود.
 نیازمند بیان کرد:فرصتی برای ثبت‌نام ناشران و کتابفروشی‌ها قرار دادیم که تا انتهای نخستین هفته مهرماه تمدید شد و استقبال خوبی را شاهد بودیم.
وی با اشاره به شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه گفت:یکی از شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه این است که باید در اپلیکیشن قاصدک حضور داشته باشند و بعد وارد پنل نمایشگاهی خود شوند.
 به گفته نیازمند،در حاشیه نمایشگاه که برای اولین بار امکان حضور ناشران فراهم شده،‌ دوره‌های آموزشی در زمینه‌های تندخوانی یا افزایش تقویت حافظه و طراحی نرم‌افزاری برگزار می‌شود.
 وی ادامه داد:‌کتاب‌ها چاپی و فیزیکی است.

جدیدترین نسخه اپلیکیشن قاصدک با امکان خرید از نمایشگاه استان فارس در کافه بازار و مایکت منتشر شده است.

 نشانی این اپ ghasedakapp.ir

ghasedakapp.com
 

تخفیف در نرخ کتاب
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم درباره نمایشگاه یادشده، اعلام کرد: با رایزنی‌های انجام‌ گرفته بسیاری از ناشران مطرح و کتابفروشی‌های شناخته شده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاقه‌مندان به یار مهربان از تخفیف تا ۳۰درصد بهای کتاب بهره‌مند می‌شوند.
مهدی امیدبخش گفت:‌این نمایشگاه مجازی به منزله نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس نیست و با وجود کاهش ابتلا به کووید ۱۹ و روند واکسیناسیون همگانی کرونا امیدواریم بتوانیم شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب استان فارس را به رسم سال‌های اخیر مهیا کنیم.
وی به استقبال کتابفروشی‌های استان از نمایشگاه مجازی کتاب اشاره کرد و افزود: این رویداد بر اساس استانداردهایی که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به کار گرفته شد، برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم از تجربه‌های کسب شده در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم.
این نمایشگاه مجازی تا سی ام مهر ادامه دارد.

دیدگاه