تماشاخانه هودی شیراز پذیرای “پرستار شب” می‌شود

  • 12 مهر 1400 - 17:56
تماشاخانه هودی شیراز پذیرای “پرستار شب” می‌شود

پس از یک سال و نیم خاموشی هنرهای نمایشی صحنه‌ای در شیراز،برای نخستین بارچراغ این هنر در تماشاخانه هودی پارک آزادی این شهر با نمایش پرستار شب،روشن خواهد شد.

پس از یک سال و نیم که همه‌گیری بیماری کرونا، زمینه بسته شدن تماشاخانه‌های هنرهای نمایش فارس را فراهم کرد و هیچ نمایشی برای تماشای مردمی در این تماشاخانه‌ها اجرا نشد، اکنون با افزایش واکسیناسیون از یک سو و کاهش بیماری از سوی دیگر، گروه سینما و تئاتر پرسیا با همکاری، هماهنگی و تهیه‌کنندگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بار دیگر هنرهای نمایشی پویایی خود را به دست آورده است.

سارا زارعی، کارگردان نمایش پرستار شب با اشاره به تلاش‌ها و سختی‌هایی که کادر درمان به ویژه پرستاران در این یک سال و نیم برای درمان بیماران کرونایی کشیده‌اند، گفت: هنرمندان هنرهای نمایشی، اکنون پس از یک سال و نیم، نمایشی را در پاسداشت تلاش‌های پرستاران و کادر درمان به روی صحنه می‌برند.

این هنرمند شیرازی بیان داشت: این نمایش، تئاتری در سبک رئالیسم جادویی است که داستان زندگی پرستاری است که مراقبت از بیمار به کما رفته‌ای را بر دوش دارد. کشمکش‌ها، پندارها و گمان‌های پرستار، داستان این نمایش خواهد بود.

 برپایه مطلب دریافتی ایرنا، دیگر دست‌اندرکاران نمایش پرستار شب شامل  نویسنده و طراح صحنه: مسعود احمدی، بازیگران: سارا زارعی و نگین صغیر ،سرپرست گروه: سید امین پرس، مشاور کارگردان، طراح پوستر و بروشور: شیما پورسهم‌الدین، طراح نور: امید مروج، پخش موسیقی: امین دولت‌خواه، ساخت دکور: امید مروج و مسلم آقایی، مدیر صحنه: غزال رفیعی، منشی صحنه: محمد دهقانی، عکاس: احسان پارسا، مریم جوانمردی، مدیر تبلیغات: جمشید زارعی، طراح لباس : مینا زارعی،دوخت لباس: محمدعلی بشنام، ساخت تیزر: شیوا بافهم،تهیه‌کننده: دانشگاه علوم پزشکی شیراز. 
این نمایشامه از هفدهم تا بیست و هشتم مهرماه هر روز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در شیراز، فلکه گاز، پارک آزادی، پایین‌تر از مسجد، جنب دفتر پارک، تماشاخانه استاد هودی روی صحنه خواهد بود.

دیدگاه