جوان شیرازی ۱۵۰ میلیون ریال کتاب به کتابخانه‌های فارس هدیه کرد

  • 30 شهریور 1400 - 11:14
جوان شیرازی ۱۵۰ میلیون ریال کتاب به کتابخانه‌های فارس هدیه کرد

امیر حسین استخریان جوان شیرازی ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا کرد.

این کتاب ها بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در حوزه حقوق و اقتصاد کودک و نوجوان هستند.
برای پاسداشت این اقدام، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از امیر حسین استخریان خیر کتاب‌یار استان فارس به واسطه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی تقدیر کرد.

 روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این نشست ضمن تشکر و تقدیر از همت بلند و اقدام شایسته این جوان شیرازی عنوان کرد: زمانی که صحبت از کار خیر به میان می آید ناخودآگاه افراد با سن بالا به ذهن خطور می کنند اما همین که شما در جوانی به اهمیت موضوع فرهنگ پی برده اید و وارد کار خیر و کمک به فرهنگ شده اید بسیار ارزشمند است.
وی ضمن اشاره به گستردگی خدمات دهی کتابخانه های عمومی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی باید به طیف وسیعی از مردم فارغ از هرگونه جنس، سن، نژاد، قومیت، رنگ و … خدمات بدهند. اگر آسیب اجتماعی وجود دارد به خاطر ناآگاهی است و اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم نهادینه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی ضمن اشاره به رسالت کتابخانه های عمومی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی با آموزش مادام العمر، اطلاع رسانی و پرکردن اوقات فراغت مردم نقش خود را ایفا می کنند و کتابخانه های عمومی فارس روزانه بالغ بر ۱۰۰ نوع فعالیت و کارگاه های مختلف را برگزار می کنند.
منوچهری ادامه داد: تنوع نیازهای مردم زیاد است و سالیانه منابع زیادی در موضوعات مختلف منتشر می شود و امکان تهیه همه این منابع  از لحاظ فضای کتابخانه ها و منابع مالی وجود ندارد که خیرین در حوزه تامین منابع می توانند خیلی تاثیرگذار باشند. دین و فرهنگ ایرانی همواره ما را به کار نیک تشویق کرده است اما خیراندیشی در حوزه دانایی از هر اقدامی مهم تر و تأثیرگذارتر است.
وی ضمن اشاره به مظلومیت حوزه کتاب و فرهنگ بیان کرد: حوزه کتاب و فرهنگ حوزه مظلومی است و همواره از لحاظ مالی و بودجه کمترین درصدها به آن اختصاص می یابد. اگر نگاه عوض شود و سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه انجام شود و به عبارتی مشکل فرهنگ حل شود بقیه مسائل و مشکلات نیز حل می شود.
منوچهری ضمن اشاره به شکل گیری انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان فارس عنوان کرد: بیشتر خیرین تمایل دارند که مکانی را به عنوان کتابخانه بسازند و آن را از خود به یادگار بگذارند که البته بسیار ارزشمند است اما از خیرین می خواهیم به حوزه تامین منابع هم توجه داشته باشند تا ما بتوانیم کتابهای مورد نیاز کتابخانه های عمومی را به جای جای استان برسانیم و در اختیار علاقه مندان کتاب و کتابخوانی قرار دهیم.
امیرحسین استخریان نیک اندیش کتاب یار نیز در این دیدار ضمن اشاره به مقدس بودن کتابخانه گفت: کتاب و کتابخانه از جمله مباحثی است که کمتر به آن توجه شده است. ارزش کتابخانه بسیار بالاست و من به سهم خود و درحد توان خود سعی کرده ام در این راه مقدس گام بردارم.
جوان نیک اندیش شیرازی ضمن اشاره به برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی از ملزومات است و باعث ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود و جامعه ای که در این زمینه رشد داشته باشد زمینه آسیب های اجتماعی آن به شدت کاهش می یابد.
 

دیدگاه