مدیرکل ارشاد فارس: فیلم کوتاه به جشنواره‌ها محدود نشود

  • 25 شهریور 1400 - 13:33
مدیرکل ارشاد فارس: فیلم کوتاه به جشنواره‌ها محدود نشود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: نمایش فیلم‌های کوتاه نباید مختص جشنواره‌ها باشد و اهمیت فیلم کوتاه کمتر از فیلم بلند نیست.

صابر سهرابی در آیین رونمایی پوستر دهمین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز افزود: نمایش فیلم‌های کوتاه نباید مختص جشنواره‌ها باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، او ادامه داد: فیلم‌های کوتاه به واسطه پتانسیلی که برای جذب جوانان و فکرهای تازه و بکر دارند می‌توانند جریان ساز باشند و هنرمند هرگاه حرفی برای گفتن داشته باشد دست به کار می‌شود و گاهی فکر و ایده ‌اش در قالب یک فیلم بلند داستانی جواب می‌دهد، گاهی یک فیلم مستند و گاهی هم فیلم کوتاه جوابگوی آن ایده و داستان می‌باشد و تأثیرات لازم را با خود همراه دارد.

مدیرکل ارشاد فارس خاطرنشان کرد: باید مسئولان سینمایی مربوطه به فیلم‌هایی فکر کنند که متفاوتند و کوتاه و بلند بودن یا داستانی و مستند بودن این فیلم‌ها برایشان فرقی نداشته باشد و فیلم‌هایی را برای ساختن و نمایش دادن حمایت کنند که به پیشرفت سینمای ما کمک کند و اینکه از فیلم‌هایی که در گیشه موفق بوده اند چندین بار کپی برداری کنیم، کمکی به سینمای مان نخواهد کرد.

بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین گفت: فراخوان این جشنواره در نیمه نخست مهرماه جاری منتشر می‌شود.

او با اعلام برنامه‌های روز ملی سینما از جمله آیین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، شرکت‌های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، و همچنین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در طول هفته جاری، اظهار کرد: در این جشنواره که بخش ویژه آن برای فیلم اولی‌هاست، فیلم‌های ساخته شده از سال ۱۳۹۸ تا کنون ارزیابی خواهد شد.

دیدگاه