تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

جشنواره عکس خبری فارس برگزار می‌شود

  • 24 مرداد 1400 - 11:34
جشنواره عکس خبری فارس برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره‌ استانی عکس خبری، به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های مد نظر برای پاسداشت حماسه عاشورا و ایام محرم و صفر خبر داد.

صابر سهرابی شنبه ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی نظیر مسابقه کتاب و عکس نوشته ویژه ایام محرم و صفر پیش‌بینی شده است، گفت: در مسابقه کتاب حماسه حسینی، کتاب یاد شده به صورت نسخه الکترونیکی در کانال مسابقه و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل قرار خواهد گرفت و چگونگی اجرا و زمان برگزاری در کانال مربوطه اعلام می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: برای مسابقه عکس نوشته نیز با مشخص کردن یک شماره همراه از علاقه‌مندان دعوت می‌شود که آثارشان را در بستر شبکه اجتماعی واتس اپ، برای شرکت در مسابقه، ارسال کنند.

او با بیان اینکه زمان و چگونگی ارسال اثر به مسابقه عکس نوشته نیز متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری موسسه فرهنگی هنری “نواآفرین سرور مهر”، جشنواره‌ی عکس خبری را به شکل استانی برگزار خواهد کرد.

سهرابی با دعوت از عکاسان فعال در رسانه‌های استان برای شرکت در جشواره استانی عکس خبری، گفت: ارسال اثر و حضور در رقابت به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها توسط شرکت کننده بوده و مسئولیت حقوقی آن بر عهده ارسال کننده اثر است.

او یادآور شد که هرعکاس می تواند با حداکثر ۱۰ اثر به صورت تک عکس با فرمت‌های رنگی یا سیاه و سفید که در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تاکنون عکاسی شده باشد، در این رقابت شرکت کند.

سهرابی با تاکید براینکه ویرایش عکس‌ها باید مطابق با استانداردهای فتوژورنالیسم و به نحوی باشد که اصالت و محتوای عکس‌ها خدشه‌دار نشود، گفت: ضمنا عکس های ارسالی نباید دارای پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، امضای عکاس یا لوگو یا هر نشانه تصویری دیگری باشد و در صورتی که عکسی از نظر هیئت داوران مخدوش تشخیص داده شود، از مسابقه حذف خواهد شد.

او گفت: عکاسانی که آثارشان پذیرفته می شود، موظف هستند اصل فایل عکس را برای چاپ در سایز۶۰ *۴۰ با رزولوشن ۳۰۰ به دبیرخانه ارسال کنند و ذکر منبع رسانه‌ای منتشر کننده عکس هم باید مشخص شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس بخش‌های رقابتی این جشنواره را رویدادهای خبری عکاسی معاصر نظیر اجتماعی، سیاسی، محیط زیست، آیین و مراسم ملی و مذهبی، بهداشت و درمان، ورزشی، گردشگری، فرهنگی و هنری و بخش ویژه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها بر شمرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریور امسال تعیین شده است.

سهرابی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و اهدای جوایز همزمان با هفته دفاع مقدس، برگزار خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی اینترنتی www.navaafarin.com مراجعه کرده یا با تلفن‌های ۰۷۱۳۶۲۶۰۰۳۰- ۰۹۳۶۴۴۰۱۶۱۹ تماس بگیرند.

«آیینه تمام‌نما» کتابخوانان سراسر کشور را فراخواند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: منبع مشخص شده برای این مسابقه، کتابی با همین عنوان، اثر مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز است.

او زمان برگزاری این رویداد فرهنگی مجازی را از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهر تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهر اعلام و از علاقه‌مندان دعوت کرد که اطلاعات بیشتر پیرامون این مسابقه را در نشانی Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe جست و جو کرده و در مسابقه ثبت نام کنند.

سهرابی با بیان اینکه شرکت کنندگان برای تهیه کتاب می‌توان به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده یا از طریق نرم‌افزار کتاب‌راه، پاتوق کتاب و طاقچه، نسخه الکترونیکی کتاب را دریافت کنند، گفت: جایزه نفر اول ۳ میلیون، نفر دوم ۲ میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان تعیین شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس همچنین از برگزاری مسابقه “کتابخوانی همراه با خلاصه نویسی” درباره اصول زندگی عاشورایی خبر داد و گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این برنامه فرهنگی می‌توانند از طریق روش اول یعنی شماره‌گیری کد #۷۰۴۶۸۲۴*۱*۶۶۵۵* و انتخاب گزینه ۱ (کتاب خوانی)، یا روش دوم یعنی مراجعه به سایت www.taiktic.com اقدام کنند.

دیدگاه