مشارکت ۴۶ کتابفروشی فارس در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰

  • 09 مرداد 1400 - 12:02
مشارکت ۴۶ کتابفروشی فارس در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ۴۶ کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در استان فارس مشارکت دارند.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه ثبت نام برای اجرای طرح تابستانه کتاب از سه شنبه ۲۹ تیر تا سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ادامه داشت، اظهار کرد: اجرای طرح تابستانه کتاب از شنبه ۹ مرداد تا جمعه ۱۵مرداد ۱۴۰۰ است و میزان یارانه خرید برای کتاب ها ۲۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه ۳۹ کتابفروشی در شیراز به طرح یادشده پیوستند، افزود: در شهرستان ها نیز هفت کتابفروشی در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۳۰۰ هزار تومان است.کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می شوند اما کتاب های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند مشمول طرح نمی شوند.
امیدبخش ادامه داد: سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان است و ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود.
در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ کلبه کتاب جهرم و پاتوق کتاب شیراز در میان کتابفروشی های پرفروش کشور قرار گرفتند.

ارسال آثار به دومین جایزه کتاب سال فارس ادامه دارد
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین اعلام کرد: ارسال اثر به دومین جایزه کتاب سال فارس ادامه دارد.
مهدی امیدبخش اظهار کرد: تاکنون و با گذشت یک ماه از تشکیل‌ دبیرخانه دومین جایزه کتاب سال، بیش از ۳۷۸ نفر از فرم الکترونیکی ثبت‌نام بازدید کرده‌اند که ۶۳ فرم ارسالی تکمیل شده است و نویسندگان و مترجمین آثار خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال فارس ارسال کردند.
وی افزود: از این تعداد ۲۶ اثر در حوزه پژوهش، ۱۱ اثر در حوزه داستان، ۱۰ اثر در حوزه شعر، هشت اثر در حوزه کودک و نوجوان، یک اثر در حوزه مذهب و هفت اثر تاریخ و جغرافیا ارسال شد. تمام آثار تاکنون در فرمت چاپی ارسال شده است.
امیدبخش بیان کرد: به دلیل حجم بالای درخواست‌ها، صاحبان آثار ارسال را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی افزود: فرم الکترونیکی ثبت نام در نشانی https://survey.porsline.ir/s/۲۲txiaS#?ref=wh قرار دارد و مهلت ارسال آثار به دومین جایزه کتاب سال استان فارس تا ۴۰ روز آینده است.

دیدگاه