تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آلبوم‌های موسیقی اصیل شیرازی رونمایی شدند

  • 12 تیر 1400 - 12:18
آلبوم‌های موسیقی اصیل شیرازی رونمایی شدند

دو آلبوم موسیقی اصیل شیرازی با حضور جمعی از اهالی هنر و دوستداران موسیقی سنتی شیراز در باغ جهان نما رونمایی شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت :آلبوم های موسیقی اصیل و فاخر شیرازی باعنوان “پریوشون” و “شهرراز” ، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دو نسل متفاوت موسیقی تولید شده است.

مرتضی جعفری ادامه داد:  استاد حسن صفری خواننده و آهنگساز آلبوم شهرراز است و  تنظیم این اثر را مهدی زارع انجام داده است.
وی بیان داشت : آلبوم پریوشون را مهدیا علیزاده اجرا کرده که آهنگسازی و تنظیم کنندگی این اثر فاخر را علیرضا گلشن برعهده داشته است و ویژگی مهم این دو اثر این است که تمام عوامل سازنده آنها از شاعر و آهنگساز تا خواننده و تنظیم کننده، همگی شیرازی هستند.

حسن صفری خواننده اصیل شیرازی و پیشکسوت موسیقی فارس در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سالهاست در تلاش هستیم تا گویش شیرازی را باموسیقی همراه کنیم افزود : واژگان اصیل شیرازی اگر درقالب موسیقی بر سرزبان ها زمزمه شود ماندگار خواهد شد و هدف ما این است که این واژگان را زنده نگه داریم. 

مهدیا علیزاده خواننده آلبوم پریوشون و مدیرتولید این دو آلبوم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شاخصه این آلبوم ها توجه به موسیقی بومی و محلی فارس و شهر شیراز است و قطعه های قدیمی موسیقی فارس، همچون قطعه گلابتون و یا دیگر آثار قدیمی شیراز که مرحوم سمندر آنها را سروده است در آلبوم پریوشون مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاه