پردیس تئاتر شیراز تا پایان تابستان افتتاح می‌شود

  • 20 خرداد 1400 - 13:29
پردیس تئاتر شیراز تا پایان تابستان افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ شیراز، وعده داد که تا پایان تابستان امسال، بزرگترین پردیس تیاتر جنوب کشور در شیراز آماده بهره برداری شود.

حمید برزگر در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی منطقه ۱۱ شیراز بیان کرد: پروژه تئاتر پردیس یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه است که در زمینی به مساحت یک هکتار واقع در بلوار نصر در حال احداث است. 

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، برزگر با بیان اینکه فاز نخست این پروژه با ۳۷۰ متر مربع زیر نظر کارشناسان برتر در حوزه ساخت و طراحی سالن‌های تئاتر در حال اجراست، افزود: این پردیس تئاتر دارای ۱۵۰۰ متر مربع فضای پشتیبان است که در سه سالن با ظرفیت ۸۰ تا ۲۵۰ نفر در حال احداث است.   

شهردار منطقه ۱۱ شیراز همچنین با بیان اینکه یک ویژگی مهم در ساخت این پروژه محرومیت زدایی این منطقه بوده است، گفت: برای اولین بار شهرداری در حوزه جنوب شهری اقدام به ساخت چنین پروژه بزرگ فرهنگی کرده و باتوجه به اینکه وظیفه شهرداری محرومیت زدایی است، وجود اینگونه پروژه‌ها ایجاد ارزش افزوده برای املاک این محل ایجاد می‌کند.

برزگر با بیان اینکه ساخت چنین پروژه‌هایی در راستای توانمند سازی اقشار ضعیف در اینگونه محلات است، کل قرارداد منعقد شده برای ساخت این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون بیش از شش میلیارد تومان برای فاز اول آن هزینه شده است. 

او با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده افتتاح آن بعد از تجهیز شدن فاز اول سالن اصلی تا پایان تابستان انجام می‌شود، اظهار کرد: ساخت و طراحی این پروژه پاسخگوی تنها شهر شیراز نبوده و می‌تواند پاسخگوی جنوب کشور باشد و از نظر شهرسازی جانمایی آن تنها برای شهر شیراز نیست و کارکرد آن منطقه‌ای است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز همچنین گفت: احداث دو بوستان در محور رودخانه هرکدام به طول ۴کیلومتر به همراه فضای پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری نیز در این منطقه در حال ساخت است که در راستای ایمن سازی دیواره این دو بوستان در مجموع بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

برزگر عنوان کرد: فاز سوم ساماندهی حاشیه رودخانه، احداث پارک ورزش‌های تخصصی و دومین زمین اسکیت استاندارد شهر شیراز و ساخت زمین فوتبال ساحلی و تنیس خاکی و ایجاد ۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از دیگر فضاهایی است که در کنار مسیر رودخانه در حال احداث است.

او تأکید کرد: همه پروژه‌های اجرایی در این منطقه در راستای ایجاد پروژه‌های انسان محور است که با ساخت ۷ پارک محلی، تئاتر پردیس و ساخت زورخانه شهدای پودنک و سایر پروژه‌ها این مهم نمود پیدا خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز همچنین در بازدید از زورخانه شهدای پودنک اظهار کرد: پروژه زورخانه شهدای پودنک اولین زورخانه استاندار شهر شیراز است که در حال اجراست.

برزگر گفت: این پروژه در پارک محله‌ای پودنک در حال اجراست و باتوجه به اینکه این مکان به جولانگاه اتباع بیگانه تبدیل شده بود، تصمیم بر آن شد تا یک زورخانه احداث شود. 

او اظهار کرد: همه مراحل ساخت و طراحی نقشه‌های این پروژه زیر نظر سازمان تربیت بدنی انجام شده و در جوار این زورخانه هم سالن کشتی پهلوانی در نظر گرفته شده است.این مکان با بهره گیری از سالن‌های استاندارد و معماری سنتی در حال ساخت است.  

برزگر با بیان اینکه این پروژه مشارکتی است که با همت بانی خیر رضا دشت بشی احداث می‌شود، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۵ میلیارد تومان است.

او خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ۵۰۰ متر مربع زیربنا و باتوجه به اینکه محله پودنک دارای تعداد زیادی از پهلوانان ورزش‌های زورخانه‌ای است و این زورخانه اولین زورخانه بزرگ در شرق شیراز محسوب می‌شود.       

شهردار منطقه ۱۱ شیراز همچنین به مراحل احداث بوستان سهراب سپهری به عنوان یک پروژه دیگر اشاره و بیان کرد: فاز اول بوستان سهراب سپهری اجرا و در سال گذشته افتتاح شد و آبنمای این پارک به دلیل کمبود و صرفه جویی در مصرف برق خاموش شده است.  

برزگر در خصوص اجرای فاز دوم بوستان سهراب سپهری افزود: این بوستان دارای ۷ هزار متر مکعب مساحت است و دارای کوشک است که مراحل طراحی و ساخت کوشک در آن تعبیه شده است. 

او اظهار کرد: باتوجه به اینکه ساخت باغ ایرانی برای اولین بار در منطقه ایجاد شد و پس از آن در سایر مناطق اجرا شد، در این باغ یک مخزن ۲۴۰متر مکعبی برای تأمین آب مورد نیاز این باغ و پروژه‌های آینده تعبیه شده است.   

برزگر همچنین در پایان از کلنگ زنی دومین کتابخانه منحصر به فرد شهر شیراز در این منطقه خبر داد و گفت: دومین کتابخانه بزرگ شیراز  با ۱۵۰۰ متر مربع زیربنا در بلوار پودنک طی یکماه آینده کلنگ زنی می‌شود. 

دیدگاه