نیمه اول امسال ۱۰ نشست ادبی در شیراز برگزار می‌شود

  • 19 خرداد 1400 - 13:54
نیمه اول امسال ۱۰ نشست ادبی در شیراز برگزار می‌شود

دبیرمحفل ادبی قند پارسی با بیان اینکه برنامه های عمومی و اختصاصی این محفل تا پایان سال تنظیم شده است، اضافه کرد: در نیمه نخست سال محفل ادبی قند پارسی شیراز میزبان ۱۰ نشست تخصصی در سطح ملی و فراملی خواهد بود.

غلامرضا کافی سه‌شنبه ۱۸ خرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه محفل ادبی قند پارسی، امسال میزبان رویدادها و برنامه های استانی، ملی و فراملی خواهد بود، افزود: کارنمای این محفل در شش ماهه نخست سال مکتوب شده و برنامه ریزی ها برای نیمه دوم سال نیز با توجه به مناسبت های پیش رو و رخدادهای حوزه های فرهنگ و ادب در حال برنامه ریزی است.

او با اشاره به اینکه در نیمه اول سال ویژه برنامه های محفل به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: محفل ادبی قند پارسی برنامه های عمومی و هفتگی خود را برگزار می کند تا در این نشست ها از ظرفیت اندیشمندان، ادیبان و فعالان فرهنگ و ادب کشور استفاده شود. پیش از این محوریت برنامه های محفل قند پارسی «شعر و شعرخوانی» بوده است؛ اما از این پس در کنار شعر، موضوع های همچون، فلسفه، داستان، مفاخر ادبی، تاریخ، تاریخ ادبیات، کتاب شناسی، نقد ادبی و معرفی کتاب دنبال می شود.

کافی در خصوص نشست‌های برنامه‌ریزی شده برای نیمه نخست امسال، گفت: از این میان دو نشست «عطر سخن سعدی» همزمان با یکم اردیبهشت ماه و روز بزرگداشت این شاعر بزرگ پارسی زبان و «عصاره عصر» در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور اندیشمندان و شاعران ملی و فراملی در آستانه رحلت ایشان برگزار شده است.

دبیرمحفل ادبی قند پارسی اضافه کرد: نشست های «چشم و چراغ شیراز» ویژه برنامه ی روز حضرت شاهچراغ، «هشت بهشت» ویژه میلاد امام رضا (ع)، «قدر قلم» ویژه برنامه گرامیداشت روز قلم، «نقش در سنگ» ویژه روز ادبیات کودک و نوجوان، «شور و شعر غدیر» ویژه عید غدیر، دو ویژه برنامه شعر عاشورایی با عنوان «باز این چه شورش است» و قند پارسی «ویژه برنامه روز شعر و ادب فارسی» از دیگر نشست هایی است که در سطح ملی و با حضور اهالی قلم، استادان، اندیشمندان و متخصصان هر موضوع برنامه ریزی شده است.

کافی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی ها بر ترویج مطالعه متمرکز خواهیم بود، عنوان کرد: تلاش ما این است که برنامه های محفل ادبی قند پارسی در راستای رسالت نهاد کتابخانه های عمومی کشور باشد؛ به این معنا که علاوه بر توجه به بعد فرهنگی و ادبی نشست ها، بر اهداف نهاد کتابخانه های عمومی که برگزاری برنامه های کتاب محور، معرفی کتاب های خوب و تشویق برای مطالعه بیشتر است، متمرکز خواهیم بود.

دیدگاه