فارس ظرفیت‌های فراوانی برای احداث شهرک سینمایی دارد

  • 12 خرداد 1400 - 8:46
فارس ظرفیت‌های فراوانی برای احداث شهرک سینمایی دارد

استاندار فارس گفت: این استان در زمینه‌های تاریخی، باستانی، فرهنگی و مذهبی، سرآمد است و ظرفیت‌های فراوانی برای احداث شهرک سینمایی دارد.

عنایت الله رحیمی، سه شنبه در جلسه بررسی احداث شهرک سینمایی فارس  افزود: بحث احداث شهرک سینمایی از چند سال قبل مورد توجه قرار گرفت و پیگیری‌هایی هم برای انجام آن انجام شد.
وی هنر را زبانی موثر برای برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم اجتماعی و فرهنگی دانست و ادامه داد: استان فارس با فرهنگ و محتوای غنی خود زمینه‌های فراوانی برای فعالیت های هنری و احداث شهرک سینمایی دارد.
او اظهار داشت: با توجه به گسترگی استان فارس و امکان استفاده از عرصه‌های مختلف، ضرورت دارد که برای احداث شهرک سینمایی، اقداماتی همچون اخذ مجوزهای قانونی، مکان یابی، طراحی و تفاهم با سرمایه‌گذاران انجام شود.
استاندار فارس بیان کرد: برای احداث شهرک سینمایی به عنوان یک پروژه بزرگ، باید فازبندی اجرا مشخص شود و برای به نتیجه رساندن آن در زمان معقول و منطقی، تلاش‌های لازم صورت گیرد.
رحیمی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان، بعد از اجرای فاز نخست پروژه شهرک سینمای، امکان درآمدزایی این شهرک و اجرای سایر فازها را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: شاخص‌های مطلوب یک شهرک سینمایی باید تعیین و بر اساس آن مکان یابی صورت گیرد و یک کارگروه نیز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تعیین مکان مناسب شکل گیرد و ظرف ۱۵ روز آینده نتیجه بررسی خود را اعلام کند.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم بهره‌گیری از حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در احداث شهرک سینمایی این استان ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با میزبانی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی صورت گیرد که بیشترین بهره برداری را برای استان به دنبال داشته باشد.
رحیمی، شناخت دقیق ابعاد ساخت شهرک سینمایی را برای دست اندرکاران آن بسیار دانست و افزود: وجود هنرمندان رشته‌های مختلف در فارس و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان فرصت بسیار گرانبهایی را برای ساخت و رونق شهرک سینمایی فراهم می‌کند و فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی ارزشمندی را می‌توان در این شهرک تولید کرد.

دیدگاه