اختتامیه نخستین جشنواره بایرم شرین ۸ خرداد برگزار می‌شود

  • 10 خرداد 1400 - 10:18
اختتامیه نخستین جشنواره بایرم شرین ۸ خرداد برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بایرم شرین (بادام شیرین) به کوشش هنرمندان شهرستان ممسنی فارس با تمرکز بر زبان‌های مادری دوشنبه ۱۰ خرداد ماه به کار خود پایان می‌دهد.

بادام شیرین یا در زبان محلی بایرم شرین نخستین رویداد هنری است که در سطح ملی با موضوع زبان های مادری کار خود را از شهرستان ممسنی استان فارس آغاز کرد.

این جشنواره کودکان ۳ تا ۵ سال و زنان و مادران ایرانی را که به یکی از زبان های محلی آشنایی دارند فراخواند تا در کنار هم  در بخش های جداگانه ای به رقابت بپردازند.

گزارش رسیده به ایرنا حاکی است:‌هیجان و جذابیت این جشنواره از این رو است که اجرای هنرمندان در چارچوب بازگویی قصه و لالایی یا داستان و آثار ادبی ملی به گویش های محلی و شعب زبان پارسی انجام می شود.

تمرکز بر حضور آثار کودکان و زنان و مادران از تازه ها و بدعت گذاری های این جشنواره بشمار میرود؛ برگزاری این جشنواره به شیوه و پلتفرم مجازی فرصتی فراهم کرد تا افراد بیشماری از سراسر کشور در آن شرکت کنند  به گونه ای که در بازده زمانی کوتاه تعیین شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره و دوره سخت اعمال محدودیت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ناشی از همه گیری کرونا نزدیک به ۱۰۰۰ اثر برای داوران انتخاب آثار فرستاده شد.
آیین پایانی و معرفی آثار برتر نخستین جشنواره ملی بایرم شرین (بادام شیرین ) با پیشنهاد و مدیریت مرتضی سعیدیان و دبیری پوریا مرادی به یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همراهی سایر ارگان های دولتی شهرستان ممسنی  به شکل مجازی  دوشنبه از ساعت ۶ عصر تا ۸ شب روی پلتفرم های اینترنتی آنلاین برگزار می شود.

صفحه‌ جشنواره در اینستاگرام به نشانی Javanan.dezhspid_ngo@  است.

دیدگاه