پیام تسلیت مدیرکل ارشاد فارس برای درگذشت ” منصور اوجی”

  • 20 اردیبهشت 1400 - 12:14
پیام تسلیت مدیرکل ارشاد فارس برای درگذشت ” منصور اوجی”

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، طی پیامی، درگذشت “منصور اوجی” شاعر و ادیب نام آشنای شیرازی را به جامعه فرهنگی و هنری تسلیت گفت.

به دنبال درگذشت “منصور اوجی” شاعر و ادیب نام آشنای شیرازی، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی پیامی این رخداد را ضایعه‌ای جبران ناپذیر در عرصه شعر و ادب فارسی دانست و آن را به همه ادیبان، فرهنگ وران و دوستداران عرصه فرهنگ، تسلیت گفت.

در بخشی از پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: هر گاه اشعار مرحوم منصور اوجی که سال های بسیاری را به گوش جان می شنویم و می خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تاثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ داشته و شناسنامهٔ آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سهرابی در این پیام ضمن ابراز اندوه از فقدان این استاد نام آشنای شعر و ادب که در خانواده ای اصیل و سرشناس از اهالی شیراز چشم به جهان گشوده، اضافه کرده است: آثار و فعالیت های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و در راه اشاعه زبان و ادب پارسی گام های موثری برداشت.

در بخش دیگری از پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوگ مرگ منصور اوجی، آمده است: جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می شود و این ضایعه اسفناک را به بازماندگان آن ادیب، جامعه هنرمندان، شاعران، نویسندگان تسلیت عرض می دارم و از خدای متعال امیدوارم روحش را قرین آمرزش و آرامش ابدی نماید و بتوانیم به پاسداشت همه هنر و معرفتش، لحظاتی از تمام داشته هایش را در پیش چشم مرور کنیم.

به گزارش ایسنا، منصور اوجی که سال ۱۳۱۶ در شیراز دیده به جهان گشود و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، پس از یک دوره بیماری و در سن ۸۴ سالگی، دیده از جهان فروبست.

دیدگاه