۱۱ روستای فارس در جدول دوستداران کتاب ایران قرار گرفتند

  • 12 اسفند 1399 - 11:02
۱۱ روستای فارس در جدول دوستداران کتاب ایران قرار گرفتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ۱۱ روستای این استان به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافتند. 

صابر سهرابی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مجموع ۵۵ روستای کشور به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته‌اند،اظهار داشت: ۱۱ روستای فارس که به این مرحله رسیده‌اند، شامل روستای اکبرآباد پاسارگاد، محمدآباد، دشتک ابرج و شهرک ولیعصر هر سه از مرودشت، موسویه جهرم، بریز لارستان، اکبرآباد کوار، مهارلوی سروستان، شهرک غدیر دارب، طاحونه جهرم و شیخ عامر لامرد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای شهریورماه ۹۹ با اعلام فراخوان آن از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ‌تمام نهادها و سازمان‌های همکار و تشکل‌های مردم‌نهاد شروع به کار کرد.

به گفته سهرابی، بر اساس آمار کشوری با توجه به گسترش بیماری کویید ۱۹ در کشور امسال این جشنواره با رویکرد فضای مجازی برگزار شد و با اعلام فراخوان ارسال آثار روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره، یک هزار و ۹۰۰ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور، آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

وی بیان داشت: در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته، کیفیت و کمیت آثار ارسالی از رشد قابل‌توجهی برخوردار بود و هیات داوران این جشنواره در مرحله نخست ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری را برگزیدند و در مرحله دوم نیز ۵۵ روستا و منطقه عشایری را از ۲۰ استان بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده انتخاب و برای داوری نهایی به دبیرخانه این جشنواره معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب و ۱۵ روستا نیز به عنوان روستاهای شایسته تقدیر و یک روستا به عنوان برگزیده استمرار انتخاب خواهند شد و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

شیراز تا شهریورماه ۱۴۰۰ به عنوان ششمین پایتخت کتاب ایران شناخته می‌شود و هفتمین مرحله انتخاب پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب ایران در سال آتی برگزار خواهد شد.

دیدگاه