هنرمندان تئاتر خیابانی فارس به ارائه ایده فراخوانده شدند

  • 11 بهمن 1399 - 11:15
هنرمندان تئاتر خیابانی فارس به ارائه ایده فراخوانده شدند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس از هنرمندان تئاتر خیابانی دعوت کرد در ماه‌های پایانی سال، ایده‌های نمایشی خود را در موضوعات مختلف به دبیرخانه تئاتر خیابانی فارس ارسال کنند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نقل از احمد وامق بیان داشت: هنرهای نمایشی مادر همه هنرها و فرهنگ‌سازترین ابزار فرهنگی است؛ چراکه افزون بر نمایش‌های صحنه‌ای و سینما، امروزه با پدیده‌ای همچون تئاتر خیابانی یا هنر اجرا (پرفورمنس)، گونه‌های نویی را ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، ابراز کرد: این بیماری  بیش از هر چیز هنرهای نمایشی را زخمی کرد و در یک سال اخیر، هنرمندان هنرهای نمایشی فارس، با همه توان خود برای ماندن در فضای مجازی به مبارزه فرهنگی با این بیماری پرداختند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی فارس، بر آن است که با آموزش و گسترش تئاتر خیابانی، چراغ تئاتر فارس را روشن نگاه دارد، گفت: کانون تئاتر خیابانی فارس، از همه هنرمندان و دوستداران هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر خیابانی  دعوت می‌کند  با فرستادن ایده‌های نمایشی خود برای نمایش‌های خیابانی یا نمایش در فضای باز، در راستای فرهنگ‌سازی، شادابی‌بخشی و امیدآفرینی زمینه‌ساز پویای بیشتر هنرهای نمایشی شوند.
وی افزود: درون‌مایه ایده‌های نمایشی آزاد است؛ اما پیشنهاد می‌شود نمایش‌هایی با درون‌مایه‌های دهه فجر (برای بهمن ماه)، روز درختکاری و چهارشنبه‌سوری (برای اسفند ماه) و عید نوروز تهیه شود.

گفتنی است هنرمندان هنرهای نمایشی و دوست‌داران هنرهای نمایشی می‌توانند ایده‌ها و نمایش‌نامه‌های خود را به آدرس شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر انجمن هنرهای نمایشی فارس ارسال کنند.

دیدگاه