تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

تعطیلی دوباره مراکز فرهنگی و هنری در فارس به دلیل اوج‌گیری کرونا

  • 15 تیر 1399 - 18:56
تعطیلی دوباره مراکز فرهنگی و هنری در فارس به دلیل اوج‌گیری کرونا

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس  از تعطیلی یک هفته‌ای مراکز فرهنگی و هنری در این استان خبر داد.

بهروز مرامی یکشنبه ۱۵ تیر به خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش آمارهای ابتلا به کووید۱۹ و با هدف قطع زنجیره انتقال این بیماری، فعالیت‌های مختلف مراکز تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فارس برای یک هفته تعطیل شده است.

او با بیان اینکه تعطیلی این مراکز از امروز یکشنبه ۱۵ تیر آغاز شده است، گفت: این تعطیلی شامل تمام فعالیت‌های آموزشی آموزشگاه‌های هنری و فرهنگی، مراکز سینمایی و …. است.

مرامی با تاکید براینکه تعطیلی فعالیت‌ها شامل بخش‌های انفرادی و جمعی خواهد بود، گفت: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی، هنری و موسسات مهارت آموزی کاردانش و فعالیت سینماها، گالری‌ها و … در شمول این تعطیلی قرار دارند.

او با یادآوری اینکه کمیته نظارت و بازرسی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا این تصمیم را اتخاذ و ابلاغ کرده است، گفت: تعطیلی فعالیت‌ها براساس ابلاغیه یاد شده، تا روز شنبه ۲۱ تیر ادامه خواهد داشت.

مرامی خاطرنشان کرد که در صورتیکه وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، با کاهش روبرو نباشد، بازگشت به حالت عادی نیز به تاخیر خواهد افتاد.

اغلب مراکز فرهنگی و هنری نظیر سینماها و سالن‌های نمایش بعد از تعطیلات چهارماهه، از اوایل تیرماه مجوز فعالیت را به شکل محدود دریافت کرده بودند و طی روزهای بعد از بازگشایی، استقبال چندانی نیز از این مراکز در شیراز وجود نداشت.

قرار بود سینماها با ۵۰ درصد ظرفیت نسبت به جذب تماشاگر اقدام کنند اما گزارش‌ها حاکیست که مراکز سینمایی در شیراز، با وجود نمایش فیلم “شنای پروانه” نتوانستند حداقل تعداد تماشاگر را نیز جذب کنند.

دیدگاه