نام شجریان بر روی خیابانی در جنوب فارس

  • 09 خرداد 1399 - 21:56
نام شجریان بر روی خیابانی در جنوب فارس

بهرام حسن‌زاده، نایب رییس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس گفت: خیابانی در شرق شهر علامرودشت بنام استاد محمدرضا شجریان، خواننده پرآوازه شده است.

حسن‌زاده در گفت و گو با ایرنا گفت: با تصمیم اخیر شورای شهر بلواری تازه تأسیس در علامرودشت شهرستان لامرد بنام استاد محمدرضا شجریان با عرض ۳۰ متر و به طول ۳۵۰ متر نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: این بلوار در شرق شهر علامرودشت و شرق خیابان اتحاد این شهر واقع شده است.

او اضافه کرد: نام گذاری یکی از خیابان‌های شهر بنام این استاد بلند آوازه صدا یکی از درخواست‌های مکرر اهالی فرهنگ و هنر جنوب استان فارس بود.

حسن‌زاده گفت: استاد شجریان نه تنها در ایران بلکه در جهان و خصوصاً کشورهای منطقه و همسایه از محبوبیتی خاص و چندوجهی برخوردار است.

وی با اشاره به انتقادات برخی گروه‌های سیاسی خاص از این نامگذاری گفت: منتقدین باید بیشتر بیاندیشند و ببینند که راز و دلیل مانایی و محبوبیت استاد شجریان چیست که در دل میلیون‌ها نفر جا دارد و چهره‌ای است که فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان کشیده و در مجموع اغلب مردم و اهالی علامرودشت از این تصمیم رضایت کامل دارند.

نایب رییس شورای شهر علامرودشت در ادامه تاکید کرد: این تصمیم با تصویب شورای شهر و موافقت کمیته انطباق شهرستان لامرد به ریاست فرماندار و بدون حتی یک رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استاد شجریان خسرو آواز ایران و اعتبار موسیقی ایرانی در جهان است و در دل میلیون‌ها انسان فارغ از گرایش‌های سیاسی جا خوش کرده است و این محبوبیت تنها مختص صدای وی هم نیست.

دیدگاه