طرح تبدیل باغ ملی شیراز به باغ‌موزه موسیقی ایرانی بررسی می‌شود

  • 13 اردیبهشت 1399 - 13:23
طرح تبدیل باغ ملی شیراز به باغ‌موزه موسیقی ایرانی بررسی می‌شود

سولماز دهقانی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح پیشنهادی تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی با اشاره به یکصد و سومین جلسه این کمیسیون که به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: طرح تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی با هدف ایجاد قطب هنرهای موسیقی ایران در مقیاس ملی و ایجاد فضاهای جمعی با محوریت هنر موسیقی و موزه مشاهیر موسیقی توسط شرکت مشاور پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: این طرح گام ارزشمندی در راستای تأمین فعال امنیت فضا، خارج کردن باغ ملی از شکل یک فضای بی دفاع شهری و تقویت منظر فرهنگی در قطب گردشگری شهر شیراز خواهد بود.

او احیای باغ ملی را آن جهت دارای اهمیت دانست که با ترکیب عناصر جاندار طبیعی و عناصر انسان ساخت جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده و نشاط، سرزندگی و امنیت را در این باغ به ارمغان می‌آورد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه طرح بازآفرینی باغ ملی براساس رویکرد احیای منظر تاریخی، اجتماعی و فرهنگی محور حافظ و ایجاد فضاهای جدید شامل سالن تئاتر، موسیقی و فضای اداری برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: فضاهای جدید با تأکید بر حفظ درختان کهنسال و ارزشمند باغ ملی و تأثیر از مایه‌های موسیقی ایرانی در ساماندهی فضاهای کلان دیده شده است.

در جلسه غیر حضوری کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز، مقرر شد طرح فوق تا دهم اردیبهشت ماه در کمیته طرح­ها و لوایح تأیید و جهت تصویب به شورا ارسال شود.

دیدگاه