شاعرانه‌های روزنامه‌نگار شیرازی راهی بازار کتاب شد

  • 08 فروردین 1399 - 10:51
شاعرانه‌های روزنامه‌نگار شیرازی راهی بازار کتاب شد

کتاب “لبخند عسل” دومین دفتر شعر حسن دهقان، فعال فرهنگی و رسانه‌ای شیراز منتشر شد.

حسن دهقان، که نخستین مجموعه شعر خود را با عنوان «کمی تا قسمتی عاشق» در سال ۱۳۸۴ منتشر کرده، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه “لبخند عسل” دربرگیرنده ۴۳ رباعی و دوبیتی است، اظهار داشت: در این کتاب افزون بر اشعار، عکس‌هایی از سه عکاس رسانه‌ای شیراز، الهه پورحسین، شیوا عطاران و امید منوچهری نیز متناسب با متن کتاب آمده است.

وی در مورد فاصله حدود ۱۴ سال میان انتشار کتاب‌هایش گفت: درگیری‌های شغلی، مهمترین دلیل در این خصوص بود اما فعالیت‌های نگارشی‌ام بیشتر به سمت شیرازپژوهی و الیته رسانه‌ای معطوف شد که به زودی ۲ کتاب نیز در همین حوزه‌ها راهی بازار کتاب خواهد شد.

این شاعر و روزنامه‌نگار ادامه داد: لبخند عسل بیشتر در برگیرنده اشعار اجتماعی و عاشقانه است و چند شعر آیینی نیز در آن وجود دارد.

دهقان، عنوان کتاب را برگرفته از یکی از اشعار دانست و گفت: نام کتاب ۲ بار در مرحله صدور مجوز مورد تایید قرار نگرفت و سرانجام نام لبخند عسل را از شعر «نان، معنی اشک‌های آرامش بود/ در سفره فقط دو لقمه غم شامش بود/هر شب که عسل گرسنه لالا می‌کرد/ لبخند عسل جوخه اعدامش بود» انتخاب کردم که البته گزینه سوم من بود.
وی درباره انگیزه‌اش از انتشار آثار عکاسان خبری در لبخند عسل نیز بیان کرد: بسیاری از اشعار این کتاب پس از قرار گرفتن در شرایط و احوالات اجتماعی سروده شد و حال و هوای بسیاری از این عکس‌ها تقریبا مشابه شرایطی است که با قرار گرفتن در آنها، نطفه شعر در ذهنم شکل گرفته بود. 

حسن دهقان، روزنامه‌نگار شیرازی، سابقه دبیرسرویس فرهنگ و هنر روزنامه خبر جنوب، روزنامه افسانه و فعالیت در خبرگزاری کتاب ایران در استان فارس را در کارنامه دارد و اکنون مدیرمسوول ماهنامه مهرگان صبا است.

دیدگاه