تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در شیراز برگزار می‌شود

  • 06 آذر 1398 - 10:59
جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در شیراز برگزار می‌شود

نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی آوای مهر از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

این جشنواره غیررقابتی است و گروه‌های از استان های آذربایجان، خوزستان، لرستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، خراسان، بوشهر، گلستان و فارس در آن به اجرای موسیقی نواحی خود می‌پردازند.

هدف از این جشنواره “آشنایی با موسیقی اقوام، سنت‌های قومی و منطقه‌ای و ایجاد همبستگی” اعلام شده.

گروه‌های موسیقی در ۵ روز برگزاری جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ به اجرای موسیقی می‌پردازند.

بر این اساس در روز یازدهم آذرماه به عنوان نخستین روز جشنواره در سانس اول (۱۸تا ۲۰) گروه های “یاغلیق” از شیراز، “میسان” از استان خوزستان و “ژولیان” از خراسان به اجرا می پردازند. همچنین در سانس دومِ روز اول (۲۱تا۲۳)، گروه های “سلمک” از شیراز، “چاغا” از استان گلستان و “عاشیقلار” از استان آذربایجان اجرای برنامه خواهند داشت.

روز دوازدهم آذرماه در سانس اول (۱۸تا ۲۰) گروه های “باران” از استان کردستان، “گلداز” از استان سیستان و بلوچستان و “کایر” از استان مازندران در سانس اول اجرای برنامه دارند. در سانس دوم همین روز نیز گروه های “داوود” از شیراز، “شبدیز” از استان بوشهر و “ژولیان” از استان خراسان هنر خویش را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

در سومین روز جشنواره (سیزدهم آذرماه) در سانس اول گروه های “گلداز” سیستان و بلوچستان، “عاشیقلار” از استان آذربایجان و “میسان” از استان خوزستان، نُت های موسیقی را در جان علاقمندان به موسیقی اقوام به ترنم وا می دارند. در سانس دوم همین روز گروه های “چاغا” از استان گلستان (شهر ترکمن)، “سرنا” از استان لرستان و “دیلمان” از استان گیلان، گوش علاقه مندان شیرازی را با موسیقی محلی خود آشنا خواهند کرد.

روز چهارم جشنواره – چهاردهم آذرماه – در سانس اول گروه های “باران” از استان کردستان، “کایر” از استان مازندران و “سرنا” از استان لرستان هنر خود را با هنردوستان شیرازی به اشتراک می گذارند تا در سانس دوم همین روز، گروه های “گهر” از استان چهار محال و بختیاری، “شبدیز” از استان بوشهر و “دیلمان” از استان گیلان علاقمندان به موسیقی منطقه خود را سر ذوق بیاورند.

در آخرین روز این جشنواره نیز به عنوان آیین پایانی، موسیقی تلفیقی توسط برخی گروه ها اجرا خواهد شد.

دیدگاه