نخستین جایزه کتاب سال فارس برگزار می‌شود

  • 11 مهر 1398 - 11:54
نخستین جایزه کتاب سال فارس برگزار می‌شود

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری نخستین دوره جایزه کتاب سال فارس خبر داد.

در آیینی که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از پوستر نخستین دوره جایزه کتاب سال استان فارس در موزه هنر مشکین فام رونمایی شد.

صابر سهرابی در نویسندگان، ادبا، شاعران، اهالی موسیقی، داستان نویسان، مورخین، پژوهشگران و ناشران برتر شیراز، گفت: این جایزه برای نخستین بار در استان فارس با هدف شناسایی ظرفیتها برگزار می شود و محورهای اصلی آن شامل حوزه ادبیات، تاریخ، هنر و معماری هستند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جایزه در اسفندماه امسال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، هدف از اهدا این جایزه را احیای قلم و بزرگداشت نام بزرگان استان عنوان کرد و افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته پیش از این برنامه و جایزه ای با این عنوان و این هدف برگزار نشده بود، بنابر این تصمیم گرفتیم این اتفاق مبارک را بنیان بگذاریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اعلام کرد: فراخوان جایزه کتاب سال استان فارس به زودی اعلام می شود و از همه نویسندگان دعوت می شود در این امر مشارکت فعال داشته باشند و آثار و نوشته های خود را محک بزنند.

سهرابی گفت: این جایزه قـرار اسـت در سـطحی حرفه ای و با حضور داوران و نویـندگان شناخته شده و بزرگ کشور برگزار شود و به نفر برگزیده، جایزه نفیس اهدا خواهد شد.

دیدگاه