جشنواره ملی تئاتر خیابانی در شیراز و ارتقای سواد اجتماعی

  • 05 مرداد 1398 - 16:59
جشنواره ملی تئاتر خیابانی در شیراز و ارتقای سواد اجتماعی

شمس الافاق شفیعی، از فعالان هنرهای نمایشی در شیراز در خصوص جشنواره ملی تئاتر خیابانی “شهروند کودک” گفت: تئاتر خیابانی زمینه آشنایی کوکان و نوجوانان با هنر نمایش را با کمترین هزینه فراهم می‌کند و علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کودکان، به ارتقای سواد اجتماعی و دانش آن‌ها از موضوعات مختلف کمک می‌کند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: الزامات تئاتر خیابانی باید رعایت شود و نیروی انتظامی هم باید به برپایی اینگونه تئاتر کمک کند.

این فعال هنرهای نمایشی گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند نوعی فضای آموزشی برای کودکان و نوجوانان به حساب آید و به ارتقا فرهنگی آن‌ها کمک کند.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی “شهروند کودک” روز چهارشنبه ۲ مرداد در شیراز گشایش یافت.

اصغرزیبایی نژاد یکی دیگر از فعالان هنرهای نمایشی در این خصوص گفت: حرکت، حرکت خوبی است اما بدون بودجه و امکانات نمی‌تواند به اهداف خود برسد یا امیدی به آینده داشته باشد.

محمد حسین نعمتی، مسئول کانون تئاتر خیابانی شیراز نیز گفت: برای نخستین سال باید خودمان را به خوبی نشان دهیم و امیدواریم که اتفاقات خوبی رقم بخورد کما این که بزرگان حوزه تئاتر کودک و خیابانی برای ورود به این جشنواره ابراز تمایل کرده‌اند.

وی در پاسخ به این که برای برپایی این جشنواره چه مقدار اعتبار در نظر گرفته شده گفت: بودجه پیش بینی شده به گونه‌ای است که کفاف برگزاری جشنواره را می‌دهد، اما واقعیت این است که حد ایده آل نیست و ما جشنواره را با حداقل‌ها برگزار می‌کنیم.

در مراسم گشایش دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تاتر خیابانی «شهروند کودک»، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه از مدت‌ها قبل در صدد برگزاری یک جشنواره مختص تئاتر خیابانی با تمرکز بر فرهنگ شهروندی در شیراز بوده است، گفت: خوشبختانه این مهم فراهم شد و علاقه مندان به تئاتر خیابانی و تئاتر کودک می‌توانند در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

آقای گشتاسبی راد با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره پرداخت به مضامین اخلاقی، توجه به شعار سال ۹۸، کودک، آسیب‌های اجتماعی، حقوق کودک و نوجوان و همچنین تزریق روحیه و نشاط و امیدواری در قالب آثار خلاقانه با درنظر گرفتن فرهنگ اسلامی و ایرانی در اولویت قرار دار، گفت: جشنواره با موضوع آزاد و در ۷ محور برگزار می‌شود.

دیدگاه