مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی برگزار شد

  • 06 خرداد 1397 - 18:36
مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی برگزار شد

پیکر ناصر ملک‌مطیعی بازیگر سرشناس ایرانی که شنبه ۵ خرداد به علت مشکلات تنفسی و کلیوی در سن ۸۸ سالگی در بیمارستان در گذشت، یکشنبه با حضور علاقه‌مندان سینما تشییع شد.

ناصر ملک‌مطیعی در کنار دو بازیگر شناخته شده یعنی محمدعلی فردین و بهروز وثوقی از سرشناس‌ترین و پرکارترین بازیگران مرد سینمای ایران پیش از انقلاب بودند و در فیلم‌های زیادی در کنار هم به ایفای نقش پرداختند. این هنرمندان پس از انقلاب بجز یکی دو مورد استثنا، اجازه حضور در سینما را نیافته و خانه‌نشین شدند. بهروز وثوقی پس از انقلاب به ایالات متحده مهاجرت کرد، اما آقای فردین و ملک‌مطیعی بخش عمده زندگی خود را در ایران گذراندند.

ناصر ملک‌مطیعی پس از ۳۵ سال دوری از سینمای ایران، بالاخره در سال ۱۳۹۲ در نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «نقش نگار» ساخته علی عطشانی حضور یافت.

درگذشت و مراسم تشییع این بازیگر ایرانی که بیش از صد بازی را در کارنامه خود دارد حواشی بسیاری را به همراه داشت و بسیاری از هنرمندان ایرانی نسبت به مرگ وی واکنش نشان دادند.

بهروز وثوقی: «برادرم رفت»

پس از انتشار خبر فوت آقای ملک مطیعی بهروز وثوقی با انتشار فیلمی از وی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «برادرم رفت.»

از راست به چپ: بهروز وثوقی، محمدعلی فردین و ناصر ملک مطیعی

در این فیلم ناصر ملک مطیعی بخش‌هایی از رحیم معینی کرمانشاهی را برای دوستان خود می‌خواند:

«اشک و من با یک ترازو قدر هم بشناختیم

ارزش من بین که با گوهر کشیدم خویش را

پرده داران زمان‌ها چوب حراجم زدند

دست اول تا برآمد خود خریدم خویش را

بزم سازان جهان می از سبوی پر زنند

چون تهی پیمانه بودم سرکشیدم خویش را

هوی هوی بزم درویشان کرمانشه خوش است

چون به دالاهو رسیدم، وارسیدم خویش را»

همچنین در مراسم تشیع وی محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «خواب تلخ» صدای ضبط شده بهروز وثوقی را برای حاضران پخش کرد: «سلام می‌کنم به مردم عزیزم، سلام ایران. من بهروز هستم. بهروز وثوقی شما. چهل سال است که دور از وطن و دور از مردم هستم و بعد از ۴۰ سال صدایم در بین مردمم پخش می‌شود. آن هم در خاک وطنم ولی ناراحتم که باید با غم و اندوه با مردمم صحبت کنم. در اندوه از دست دادن یک بزرگ، یک برادر، یک پیشکسوت، یک استاد، یک ناصر ماندگار، یک ناصر ملک‌مطیعی که او هم مثل من ۴۰ سال منتظر ماند. من امروز داغدار از دست دادن برادری هستم که به آرامش رسید. ناصر عزیز در وادی تجرد دل غربت زده‌ام در مسیر زندگانی جسمانی با تو دلخوش بودم. اینک ای استاد و پیشکسوت هنری‌ام که سال‌های گذشته در کنار هم مثل دو برادر کار کردیم، من در غم از دست دادنت در این غربت غریب دور از وطن مرثیه‌گویت شده‌ام. ناصر عزیز ۳۰ سال بر پرده سینما محبوب دل مردم بود و ۴۰ سال بیرون از پرده باز هم محبوب مردم ماند و حالا ناصر پیش ما نیست. ناصر رفت پیش فردین عزیز، رفت پیش شاعر سینما، پیش علی حاتمی، رفت پیش بزرگانی که سینمای ایران را ساختند و تحویل جوانان امروز دادند. در آخر ناصر و فردین این نازنین‌ها ستون های محکم سینمای ایران خواهند ماند. روحشان شاد.»

 ویدیوهای منتشر شده در جریان این مراسم حاکی از آن است که مردم شعارهایی از قبیل «ننگ ما، صدا و سیما ما»، «ناصرخان روحت شاد» و «قیصر کجایی مردمو کشتن» سر دادند.

دیدگاه