اکران فیلم «عصبانی نیستم» در شیراز پس از ۵ سال توقیف

  • 14 اردیبهشت 1397 - 21:36
اکران فیلم «عصبانی نیستم» در شیراز پس از ۵ سال توقیف

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» با موضوع دانشجویان ستاره دار پس از ۵ سال توقیف و دریافت و لغو پنج مجوز اکران به روی پرده سینماهای ایران از جمله شیراز رفت. اکران این فیلم در سالن بنفش مجموعه هنرشهر آفتاب شیراز (واقع در مجتمع تجاری خلیج فارس) آغاز شده.

«عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمشیان، محصول سال ۱۳۹۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ اکران شد. نوید محمدزاده و باران کوثری بازیگران نقش اول این فیلم هستند.

این فیلم در شصت و چهارمین دوره جشنواره برلین تنها نماینده ایران بود و با استقبال تماشاگران مواجه شد. در جشنواره فیلم فجر همان سال نیز نوید محمد زاده و باران کوثری برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول شدند.

اما در نهایت رضا عطاران موفق به دریافت سیمرغ طلایی بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. عطاران در مصاحبه‌ با کافه سینما گفت‌: «این سیمرغ متعلق به من نیست زیرا رای هیات‌ داوران جشنواره فجر انتخاب نوید محمدزاده به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده است. به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم نه خودم.»

در میانه‌های مراسم اختتامیه سی‌ و دومین جشنواره فیلم فجر نامه‌ای از رضا درمیشیان تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» خوانده شد مبنی بر اینکه برای حفظ آرامش سینمای ایران از جوایز خود می گذرد.

قرارداد اکران «عصبانی نیستم» در شهریور ۱۳۹۳ به ثبت رسید اما کمیسیون فرهنگی مجلس در نامه‌ای از وزارت ارشاد خواست تا این فیلم و ۷ فیلم دیگر را تحت عنوان «مرتبط با فتنه» لغو مجوز کند.

دیدگاه