تلویزیون و عوامل کلاه قرمزی برای پخش به توافق نرسیدند

  • 28 اسفند 1395 - 21:35
تلویزیون و عوامل کلاه قرمزی برای پخش به توافق نرسیدند

حمید مدرسی، تهیه‌کننده مجموعه کلاه قرمزی از به توافق نرسیدن با مدیران تلویزیون برای پخش نوروزی این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدرسی در این نامه که امروز شنبه ۲۸ اسفند منتشر شده، گفته که تلویزیون به دلیل پخش مجموع کلاه‌‌قرمزی در نوروز، میلیاردها تومان آگهی جذب می‌کند اما حاضر نیست هزینه‌های تولید و عوامل ساخت این مجموعه را بر اساس شرایط فعلی بپردازد.

او می‌گوید که صدا و سیما بخش‌ زیادی از هزینه‌های تولید این مجموعه در سال‌های گذشته را نیز پرداخت نکرده است.

مدرسی در واکنش به سخنان حمیدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو سیما که عوامل تولید کلاه‌قرمزی را به «زیاده‌خواهی» متهم کرده، گفته که «حل و فصل مجموعه کلاه قرمزی حتی با تفویض ریاست سیما و معاونت سیما از طریق جنابعالی به دلیل نگاه‌های دور از واقعیت و حداقل یک اقیانوس فاصله از اطلاعات روز جنابعالی در موضوع هزینه ها و دستمزدهای هنرمندان به هیچ نتیجه‌ای نرسید.»

محمدرضا جعفری‌جلوه روز گذشته گفته بود که زیاده‌خواهی‌های بی‌وقفه عوامل تولید این مجموعه، مانع از تحقق وعده پخش «کلاه قرمزی ۹۶» می‌شود.

تهیه‌کننده مجموعه کلاه قرمزی جعفری‌جلوه را به «نگاه تحجرآمیز» به هنر و هنرمند متهم کرده و افزوده:‌ «فرار هنرمندان و اضافه کنیم به این لیست گوشه‌نشینی جمع کثیری از هنرمندان بنام از سیما مدیون همین نگاه تحجرآمیز جنابعالی به هنر و هنرمند می‌باشد. امروزه کمتر تهیه کننده و کارگردانی است که با آرزوی پخش تیزر اثرش از شبکه بی‌محتوای «جِم» فکر نکند. این رویه را در محصولات صنعتی نیز شاهد هستیم. بی‌تدبیری در حوزه مدیریت حداقل در تجربه اینجانب با جنابعالی چیزی به جز ایجاد بی‌اعتمادی و دور شدن از مردم و از سوی دیگر از طریق آنتن ملی سیما با مردم آدرس غلط و دروغ گفتن را صواب می‌دانید یا غیر صواب؟»

حمید مدرسی همچنین از نامه‌نگاری به عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صدا و سیما در خصوص کلاه‌قرمزی خبر داده:‌ «درخواست مکتوب اینجانب از ریاست سیما تنها راه حل و فصل کوتاه مشکلات این مجموعه با توجه به از دست رفتن زمان مفید است که عینا به صورت مکتوب به دفتر ریاست سازمان ارسال شده و گویا عدم اهمیت این مجموعه جهت پخش از آنتن سیما توسط ریاست سازمان نیز در دستور کار قرار ندارد.»

کلاه قرمزی یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های عروسکی در ایران به شمار می‌رود. این شخصیت عروسکی ابتدا در دهه ۷۰ در برنامه کودک ظاهر شد.

این شخصیت عروسکی از سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان مجموعه تلویزیونی نوروزی تولید و پخش می‌شود.

کلاه‌قرمزی توسط ایرج طهماسب و حمید جِبِلّی خلق شده‌است.

دیدگاه