۲۲ فیلم جشنواره فجر در شیراز اکران می‌شوند

  • 02 بهمن 1396 - 13:07
۲۲ فیلم جشنواره فجر در شیراز اکران می‌شوند

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اینکه ۲۲فیلم جشنواره فجر به شیراز می‌آید، گفت: سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۶بهمن‌ماه در تالار حافظ و در چهار نوبت اکران می‌شود.

مهدی رنجبر در گفت ‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: از آنجا که اکران فیلم‌های جشنواره فجر تنها در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر امکان‌پذیر است درحال انجام رایزنی‌های لازم برای اختصاص سالن دوم به این فیلم‌ها هستیم که درصورت موافقت، سینما سعدی نیز میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

وی دلیل عدم امکان استفاده از ظرفیت سینماهای خصوصی شیراز را استاندارد‌های وزارت‌خانه و سازمان سینمایی اعلام کرد که این استاندارد‌ها برخورداری از سالن‌های خصوصی را مانع شده است.

رنجبر با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به دلیل فشردگی زمان جشنواره و تعداد فیلم‌ها درحال انجام است، افزود: درصورت در اختیار گرفتن دو سالن می‌توان برنامه نهایی را اعلام کرد. نکته حائز اهمیت درخصوص اکران فیلم‌ها این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زود‌تر و یا دیر‌تر از تهران نخواهیم داشت.

جشنواره فیلم فجر مهم ‌ترین رویداد سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شده است و سی‌ و ‌ششمین دوره آن امسال برگزار می‌شود.

دیدگاه