نمایشگاه عکس «نام تمام کودکان جهان عشق است» در شیراز گشایش یافت

  • 18 آذر 1396 - 23:58
نمایشگاه عکس «نام تمام کودکان جهان عشق است» در شیراز گشایش یافت

نمایشگاه عکس«نام تمام کودکان جهان عشق است» شامل عکس‌هایی از «محمد فلاح نیا» و «محمد رضا فربود قصرالدشتی» جمعه ۱۷ آذر، با حضور عکاسان و هنرمندان شیرازی درگالری جم شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این نمایشگاه که تا ۲۲ آذرماه برپا خواهد بود، دربردارنده آثاری از «محمد فلاح‌نیا» و “محمدرضا فربود قصرالدشتی” با تم محوری کودکان محله‌های بافت تاریخی شیراز است. تنوع قومی، نژادی و فرهنگی در عکس‌هایی که از این کودکان ثبت شده است؛ از نقطه عطف‌های عکس‌های این نمایشگاه است و هر عکاس نیز، با توجه به نگاه و شناخت خود از این کودکان، عکس‌هایش را ثبت کرده است.

محمد فلاح‌نیا، یکی از عکاسان این نمایشگاه، با اشاره به حوادث تلخی که سال گذشته از اخبار تلخ مربوط به کودکان در رسانه‌ها بازتاب یافت، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وظیفه خود دانستیم که نسبت به این مسأله توجه داشته باشیم تا شاید ارائه این عکس‌ها و طرح این مسأله بتواند تلنگری درخصوص بهبود شرایط کودکان بزند. این مدرس عکاسی، شاعر، مترجم و پژوهشگر، درادامه اضافه کرد: ضروری است که همه افراد جامعه و به ویژه هنرمندان با هر زبانی که می‌توانند، مدام یادآوری کنند که کودکان، میراث‌داران نور، شادی و تمام فضیلت‌های انسانی هستند و فردای بشریت در گرو زندگی سالم همه آن‌هاست و به طور قطع نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

ساعت بازدید از نمایشگاه که تا ۲۲ آذر برپا خواهد بود از ساعت ۱۸ تا ۲۱ است و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری جم شیراز به نشانی بولوار شهید آیت الله ربانی (جدید قرآن)، قبل از میدان ابوالکلام، بین کوچه ۷ و ۸، پلاک ۲۲۵ مراجعه کنند.

دیدگاه