آغاز به کار نهمین جشنواره موسیقی استان فارس

  • 12 آذر 1396 - 6:36
آغاز به کار نهمین جشنواره موسیقی استان فارس

نهمین جشنواره موسیقی استان فارس در ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی روز شنبه ۱۱ آذر در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا رئیس انجمن موسیقی فارس، شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه این جشنواره تا روز هفدهم آذرماه جاری در تالارهای حافظ و احسان برپاست، بیان داشت: این رویداد هنری در ۲ بخش رقابتی با محوریت موسیقی محلی، موسیقی پاپ، کوبه‌ای، کلاسیک جهانی، محلی و مقامی و بخش غیر رقابتی با محوریت موسیقی کودک و آواز برگزار می‌شود.

هدایت رضایی، افزود: گروه‌های موسیقی مقامی، روز دوازدهم آذر به رقابت می‌پردازند و در روز سیزدهم آذر، شاهد رقابت گروه های موسیقی پاپ هستیم و در بخش غیر رقابتی، آواز جمعی به روی صحنه می رود و روز چهاردهم آذر

کارگاه آموزشی تنبور، توسط حیدر کاکی و همچنین کارگاه آهنگسازی از سوی احمد پژمان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ایرادسخنرانی اسماعیل تهرانی باموضوع موسیقی دستگاهی ازدیگربرنامه هایی است که برای روز چهاردهم آذر پیش بینی شده است.

رئیس انجمن موسیقی فارس، روز پنجم این جشنواره را روز ساز‌های کوبه‌ای اعلام و اظهار کرد: در این روز مسعود حبیبی کارگاه آموزشی دف را برگزار می کند و گروه‌های موسیقی در این حوزه در بخش دستگاهی به رقابت می‌پردازند.

او گفت: همچنین در خلال این جشنواره، میزگرد پژوهشی با عنوان ‘آسیب‌شناسی موسیقی بومی در عصر رسانه’ با حضور هوشنگ جاوید، احمد صدری و بهمن کاظمی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره موسیقی استانی فجر هم در این نشست با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی مشکلات آهنگسازان کشور بیان کرد: آهنگسازان امروز در مقایسه‌ با یک تا ۲ دهه پیش در زمینه جمله‌سازی با مشکلاتی مواجه هستند به همین سبب در جریان برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره امسال، مباحث مختلفی در زمینه آهنگسازی برای علاقه‌مندان مطرح خواهد شد.

احمد پژمان افزود: در روز پایانی این جشنواره(هفدهم آذر) همزمان با رقابت گروه‌های موسیقی کلاسیک، بار دیگر کارگاه آهنگسازی را برگزار می‌کنیم و با هدف افزایش دانش موسیقی‌دانان با حضور محمدرضا فیاض، مروری بر تاریخ تحول نگرش‌های گروه‌ نوازی ایرانی خواهیم داشت و در ادامه کارگاه آموزشی پیانو رافائل میناسکیان برگزار می‌شود.

براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برنامه های رقابتی، غیررقابتی و جنبی جشنواره موسیقی فارس از ساعت ١٠ تا ١۵ و ١۶ تا ٢٢ در تالار احسان، واقع در میدان احسان شیراز اجرا می‌شود و اختتامیه نهمین جشنواره استانی موسیقی فجر نیز روز هفدهم آذرماه جاری از ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

تصاویری از اولین روز جشنواره موسیقی استان فارس

دیدگاه