رادیکال‌ها ایران را به کجا رساندند؟

  • 03 اسفند 1398 - 19:44
رادیکال‌ها ایران را به کجا رساندند؟

محمدرضا عبداللهی

سردبیر آبان پرس


۱. انتخابات دوم اسفند در حالی به نقطه پایان خود رسید که شمار رای‌دهندگان در مقایسه با دوره‌های پیشین کاهش یافته. شعبه‌های خلوت نشان از مشارکت حداقلی در انتخابات می‌داد تا جایی که سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات هم به طور ضمنی از آن سخن به میان آورد. او جمعه‌شب پس از بررسی وضعیت حوزه‌های انتخاباتی ابراز امیدواری کرد که میزان شرکت رای‌دهندگان به حد “قابل قبولی” برسد، اما نرسید.

۲.همزمان با روز انتخابات و کاهش مشارکت مردم، اتفاق دیگری هم رخ داد و آن قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه FATF بود، رخدادی که می‌تواند باعث سخت‌تر شدن شرایط برای ایران شود و وضع مناسبات مالی دنیا را با ایران از آن‌چیزی که امروز است، وخیم‌تر کند.

۳.سیاست‌های رادیکالی بخشی از حاکمیت، آنچنان در سال‌های اخیر گسترده شد که مردم را به این نتیجه رساند که انتخابات‌ها، قرار نیست چیزی را به سود آن‌ها تغییر دهد و قدرت بدون توجه به خواست رای‌دهندگان، راهی را می‌رود که خود می‌خواهد.

۴.رادیکال‌های ریشه‌دوانده در قدرت تا توانستند در ماجرای FATF گربه رقصاندند و کار را به جایی رساندند که ایران به فهرست سیاه “کارگروه ویژه اقدام‌مالی” اضافه شد.

۵.این تندروها که خود را انقلابی می‌دانند، تمام دستاوردشان این بوده که هم ایران را به سمت ناکجاآباد ببرند و هم فلاکت و بدبختی را به مردم بدهند.

۶.پایان این راهِ نابخردانه، تباهی ایران و ایرانیان است.

دیدگاه