آیا راستگو به رأی مردم شیراز پشت کرده؟

  • 27 مرداد 1398 - 14:00
آیا راستگو به رأی مردم شیراز پشت کرده؟

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر آبان پرس


این روزها بحث در خصوص انتخاب جانشین موقت مهدی حاجتی در شورای شهر شیراز بالا گرفته، همزمان هم گزارش شده که علی راستگو، عضو علی البدل شورای شهر که بایستی جانشین آقای حاجتی شود، گفته می‌خواهد کاندیدای مجلس شود و برای همین انصرافش را از عضویت در شورای شهر شیراز اعلام کرده.

او دو سال پیش کاندیدای شورای شهر شیراز شده بود و توانست با کسب آرای لازم به عضویت علی البدل شورا درآید و امروز که زمان پاسخ به رأی مردم و حضور در شورای شهر است، آقای راستگو تمایلی ندارد که به این آرا پاسخ مثبت دهد.

شواهد نشان می‌دهد برخی جریان‌ها و گروه‌ها تصمیم جدی گرفته‌اند فردی دیگر جانشین آقای حاجتی شود تا بتوانند بیش از دو سال گذشته، برای حاشیه سازی و زمین گیر کردن شورا دستشان باز باشد اما این پرسش مطرح است که آیا آقای راستگو زمین را خالی می‌کند و فرصت را به این جریان‌ها خواهد داد؟

اگر آقای راستگو چنین تصمیمی بگیرد، بدون تردید در انتخابات پیش روی مجلس بایستی به افکار عمومی در این خصوص پاسخ بدهد؛ هم پاسخ دهد که چرا در زمان لازم به آرای مردم در شورای شهر پاسخ مثبت نداده و هم پاسخ دهد که چرا با تصمیم خود و نادیده گرفتن آرای مردم، زمینه را برای کارشکنی و حاشیه سازی یک جریان خاص در شیراز بیش از پیش فراهم کرده.

علی راستگو همچنان عضو علی البدل شورای شهر شیراز است و به گفته حقوقدانان تا زمانی که استعفایش در شورای شهر شیراز رأی مثبت نیارود، نمی‌تواند تصور کند عضو شورای شهر نیست.

دیدگاه