لزوم دخالت استاندار فارس برای بازگشایی ورودی آبشار مارگون

  • 25 تیر 1397 - 7:19
لزوم دخالت استاندار فارس برای بازگشایی ورودی آبشار مارگون

محمدرضا نسب عبداللهی

سردبیر آبان پرس


منطقه گردشگری مارگون که یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگر پذیر استان فارس است با تصمیم قضایی بسته شده.

شواهد نشان می‌دهد دلیل بستن ورودی آبشار مارگون، رقص یک زن در نزدیکی این آبشار بوده که فیلم آن چند روز قبل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بستن ورودی‌های منطقه گردشگری آبشار مارگون به روی گردشگران به همان اندازه غیرعاقلانه است که مثلاً جاده شمال را به دلیل رقصیدن یک زن در جنگل‌های حاشیه جاده، مسدود کنند.

در این وانفسای گرما و قطعی‌های مکرر برق و مشکلات متعدد معیشتی و فشارهای مختلف زندگی، شماری از اهالی فارس و سایر استان‌ها علاقه دارند یک روز از هفته را برای رهایی از این همه رنج و مشکل، به دامن آبشار مارگون بروند و فارغ از همه این فشارها و سختی‌ها ساعات خوبی را پشت سر بگذارند. بر همین اساس هیچ مقامی نباید به خود اجازه بدهد مردمی را که این روزها با انواع مشکلات کوچک و بزرگ ناشی شده از سیاست‌های کلان کشور روبرو هستند، از ورود به منطقه گردشگری مارگون منع کند.

نهادهای امنیتی که همواره منتظر نشسته‌اند تا یک دانشجو، روزنامه نگار، فعال محیط زیست، فعال حقوق زنان و… عطسه کند تا این عطسه را جرم و اقدام علیه امنیت قلمداد و فعالان را بازداشت کنند؛ در خصوص بستن ورودی آبشار مارگون هم همان قدر حساسیت داشته باشند. این نهادها که کار تخصصی‌شان امنیت است، حتماً باید بدانند این همه تقابل و اعتمال محدودیت علیه تفریح مردم نه تنها نمی‌تواند تضمین کننده امنیت کشور باشد بلکه از اعتبار حاکمیت می‌کاهد و آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

از استاندار فارس به عنوان رییس شورای تأمین انتطار می‌رود در خصوص بسته شدن غیرعاقلانه ورودی آبشار مارگون سکوت نکنند و دستور دهند که این منطقه به روی گردشگران بازگشایی شود.

دیدگاه