«عواقب دروغگویی در خصوص بسته بودن جاده پاسارگاد به دلیل تعمیرات»

  • 08 آبان 1396 - 12:44
«عواقب دروغگویی در خصوص بسته بودن جاده پاسارگاد به دلیل تعمیرات»

حجت الاسلام محمدرضا زائری

کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس دانشگاه

آن مسوول نادان که اعلام می کند جاده های شیراز به دلیل تعمیرات بسته است! آیا نمی فهمد با این بلاهت آشکار و دروغگویی مسخره به خاطر یک موضوع بی اهمیت در واقع دارد به شکل غیر مستقیم به مردم اعلام می کند که بقیه حرفهایمان را هم باور نکنید؟

 سالها پیش یادداشتی نوشته بودم با عنوان «آمریکا دروغ می گوید، جمهوری اسلامی هم!» (منتشر شده در کتاب “قدم کلیک هایتان بر چشم”) و مضمونش این که آنها در مسایل کلان مثل انتشار دموکراسی در دنیا دروغ می گویند ولی چون در مسایل روزمره و ملموس زندگی مردم مثل رسوایی اخلاقی رییس جمهور راست گفته اند، مردم دروغ های بزرگشان را باور می کنند.

ولی ما برعکس در مسایل کلان مثل استقلال ایران راست می گوییم لیکن چون در مسایل جزئی و ساده مانند اختلاس فلان مدیر دروغ گفته ایم اعتماد مردم را از دست می دهیم.

آقایان، بزرگواران، اگر تجمع همین چهارتا جوان عذاب وجدانتان را زیاد می کند و آزارتان می دهد راه حلش پاک کردن صورت مسأله و جلوگیری از تجمع نیست! بروید فکر کنید و ببینید چه کرده اید که به اینجا رسیده ایم! که فرمود: آینه چون عیب تو بنمود راست، خود شکن! آیینه شکستن خطاست!

واقعا به عنوان یک ایرانی متأسف و شرمنده ام که این قدر خودمان و مسایل مان را کوچک و حقیر کرده ایم. ما که روزی قرار بود سرنوشت دنیا را تغییر بدهیم حالا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب عظیم اسلامی کارمان به جایی رسیده که دغدغه و مشکل مان می شود جلوگیری از تجمع چهار جوان در پاسارگاد! تأسف شرمندگى.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه