متهم به ترور برادر رهبر کره شمالی: «۹۰ دلار دریافت کرده بودم»

  • 08 اسفند 1395 - 10:29
متهم به ترور برادر رهبر کره شمالی: «۹۰ دلار دریافت کرده بودم»

یکی از دو زن مظنون به ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی می گوید که بدون اطلاع از طرح قتل وی، معادل ۹۰ دلار برای مشارکت در شوخی دوربین مخفی دریافت کرده است.

به گزارش یورو نیوز، پس از ترور کیم جونگ نام در ۱۳ فوریه/ ۲۵ بهمن، پلیس مالزی دو زن اندونزیایی و ویتنامی را با استفاده از تصاویر دوربین های مدار بسته فرودگاه کوالالامپور بازداشت کرد.

آندریانو اروین، معاون سفیر اندونزی در مالزی درباره ادعای این متهم اندونزیایی گفت: «او گفته که کسی با دادن روغن بچه از او خواسته تا این کار را انجام دهد. به گفته او، آن فرد را همراه با کسانی که ژاپنی یا کره ای به نظر می رسیدند دیده است.»

پیش تر پلیس از هیون کوانگ سونگ، دیپلمات سفارت کره شمالی در مالزی خواسته بود تا خود را برای بازجویی معرفی کند. اکنون پلیس برای صدور حکم جلب وی اعلام آمادگی کرده است.

عبد السماح مات، فرمانده بازپرسی پلیس مالزی در جمع خبرنگاران گفت: «بازپرس یادآور شده که اگر به این مهلت، پاسخی مثبت داده نشود ما این شخص را مجبور به تسلیم می کنیم. ما زمان کوتاهی در انتظار خواهیم ماند.»

یک روز پس از تشخیص سم اعصاب «وی ایکس» به عنوان عامل مرگ کیم جونگ نام، پاکسازی فرودگاه پایتخت مالزی آغاز شد. «وی ایکس» در فهرست سلاح های کشتار جمعی ثبت شده و جز برای پژوهش هر استفاده دیگری از آن برخلاف قوانین بین المللی است.

در حالی که پیونگ یانگ مظنون اصلی حادثه ۱۳ فوریه در مالزی است، کره شمالی ترور برادر نانتی و تبعیدی رهبر این کشور را توطئه ای خارجی می داند. دولت مالزی سفیر خود را از کره شمالی فراخوانده و روابط دو کشور به تیرگی گراییده است.

دیدگاه