هواداران داعش در فیلیپین به مدرسه‌ای حمله و عده‌ای را گروگان گرفته‌اند‎

  • 31 خرداد 1396 - 9:57
هواداران داعش در فیلیپین به مدرسه‌ای حمله و عده‌ای را گروگان گرفته‌اند‎

بنا بر گزارش‌ها از فیلیپین، شبه‌نظامیان اسلام‌گرای آن کشور که با «داعش» بیعت کرده‌اند، صبح روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد، به مدرسه‌ای در شهر پیکاوایان در استان جنوبی «کوتاباتو» حمله کرده، و «شماری» را به گروگان گرفته‌اند.

شبکه تلویزیونی فیلیپینی ای‌بی‌اس-سی‌بی‌ان، به نقل از رئالان اماموم، رئیس پلیس پیکاوایان می‌گوید حمله «شمار نامشخصی» از شبه‌نظامیان به مدرسه، پیش از ساعت ۶ صبح انجام شده‌است. به گفته آقای اماموم، نیروهای ارتش فیلیپین تائید کرده‌اند که افراد مسلحی در محل حضور دارند و صدای شلیک گلوله نیز شنیده شده‌است.

شبکه خبری رویترز نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده و می‌گوید بنا بر یک گزارش پلیس شماری در حدود ۳۰۰ فرد مسلح، که در میان آن‌ها شبه‌نظامیان گروه «مبارزان آزادی اسلامی بانسامورو» (بانگسامورو) حضور دارند به مدرسه‌ای در پیکاوایان حمله کرده‌اند.

رویترز گزارش داده‌است که مهاجمان «شماری از دانش‌آموزان را به گروگان گرفته‌اند».

شبکه ای‌بی‌اس-سی‌بی‌ان نیز تائید کرده عده‌ای به گروگان گرفته شده‌اند. در عین حال این شبکه تلویزیونی فیلیپین می‌گوید مردم منطقه، به‌خاطر وقوع درگیری‌ها در حال فرار به جاهای امن شهر هستند.

رادیو فیلیپین، به نقل از شهردار شهر می‌گوید آن‌ها هنوز شمار تلفات احتمالی را نمی‌دانند.

حمله شبه‌نظامیان، در منطقه‌ای رخ داده‌است که سربازان ارتش و نیروهای امنیتی فیلیپین، بیشتر از یک ماه است، مرحله تازه‌ای از نبرد با اسلام‌گرایان را در آن آغاز کرده‌اند؛ نبردهایی که در بخش‌هایی عمدتا مسلمان‌نشین از جزیره میندانائو متمرکز است.

از پایان اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه که رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوی فیلیپین، در جنوب کشور اعلام حکومت نظامی کرد، نبردهای شدیدی در این مناطق در جریان است. به‌تازگی ارتش ایالات متحده نیز برای ارائه «کمک‌های فنی» به نیروهای فیلیپینی در شکستن محاصره شهر ماراوی از سوی هواداران داعش، وارد نبردها شده‌است.

شهر پیکاوایان در ۲۰۰ کیلومتری «ماراوی سیتی» قرار دارد.

دیدگاه