روسیه کشته‌شدن ابوبکر بغدادی را بررسی می‌کند

  • 27 خرداد 1396 - 10:42
روسیه کشته‌شدن ابوبکر بغدادی را بررسی می‌کند

روسیه می‌گوید، در پایان ماه مه نشست رهبران “دولت اسلامی” در رقه سوریه را هدف قرار داده است. وزارت دفاع روسیه اکنون در حال تحقیق است تا روشن کند آیا ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، در این حمله کشته شده یا خیر.

به گزارش دویچه وله، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مشغول تحقیق بر روی گزارش‌هایی است مبنی بر این‌که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) در حمله به نشست رهبران داعش در نزدیکی رقه سوریه کشته شده است.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگی ارتش روسیه در ۲۸ ماه مه اهدافی را در نزدیکی رقه، پایتخت خودخوانده داعش بمباران کردند. هدف اصلی این حمله نشست رهبران داعش بود که قرار بود در آن عقب‌نشینی نیروهای این گروه از رقه بررسی شود.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، طبق اطلاعاتی که اینک از کانال‌های مختلف در دست بررسی است، ابوبکر بغدادی نیز در این نشست حضور داشته و در پی حمله نیروی هوایی روسیه کشته شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین می‌گوید، در این عملیات ۳۰۰ تن از نیروهای داعش، از جمله ۳۰ تن از فرماندهان این گروه کشته شده‌اند.

وزرات دفاع روسیه می‌گوید، بعد از آن که نیروهایش در سوریه اطلاعاتی در مورد دیدار رهبران داعش دریافت کردند، این حمله انجام شد.

همزمان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری ایالات متحده اعلام کرده که نمی‌تواند درستی خبر کشته‌شدن رهبر داعش را تأیید کند.

بغدادی به‌ندرت در ملاء عام ظاهر می‌شود. بارها شایعاتی پخش شده مبنی بر این‌که او در حملات زخمی یا کشته شده است. اما این شایعات چندی بعد نادرست از آب در می‌آمد. ایالات متحده آمریکا آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۶ برای افشای اطلاعات مؤثر درباره بغدادی ۲۵ میلیون دلار پاداش تعیین کرد.

دیدگاه